Autorskie rozwiązanie – Sound Touch Set – powstało na bazie kilku elementów: plecaka z wbudowanymi subwooferami, słuchawek z przewodzeniem kostnym oraz przekaźników transmitujących muzykę na żywo bezpośrednio z reżyserki dźwięku. Dzięki temu połączeniu osoby niesłyszące mogły cieszyć się festiwalem, niemal tak samo jak jego pozostali, słyszący uczestnicy. Rozwiązanie stworzone w Dentsu Maker Lab wykorzystywało drgania przenoszone na plecy uczestnika oraz kości czaszki (jako system rezonatorów dźwięku), zapewniając niepowtarzalne wrażenia odbioru muzyki na żywo poprzez całe ciało odbiorcy.
W specjalnej strefie marki Mastercard, która w tym roku wspierała Festiwal organizowany przez Fundację WOŚP po raz siódmy, do dyspozycji było 30 plecaków. Łącznie skorzystało z nich kilkadziesiąt osób.
Zobacz również
#OdKulis: Pol’and’Rock Festival 2018 >>>
– Projekty z wykorzystaniem nowych technologii są nam bliskie. Ten pomysł jest dla nas szczególny ze względu na bezcenny charakter przedsięwzięcia, który umożliwia osobom niesłyszącym praktycznie pełny udział we wspaniałej imprezie muzycznej, jaką jest festiwal Pol’and’Rock. Połączenie doświadczeń Mastercard, Dentsu Aegis Network Polska oraz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pomogło nam w realizacji wspólnego celu – możliwości realnego i prawdziwego odkrywania pasji, jaką jest muzyka, dla każdej osoby i bez żadnych barier – mówi Paweł Kotowski, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.
– Biorąc pod uwagę charakter festiwalu oraz cele, które przyświecają WOŚP od lat, wiedzieliśmy, że Pol’and’Rock to nasza szansa na zrobienie czegoś dobrego. Przygotowania do projektu, długie godziny testów i prób, zostały wynagrodzone z nawiązką w chwili, w której niesłyszący uczestnicy festiwalu po raz pierwszy skorzystali z systemu SoundTouch. Ich emocje były nie do opisania. Wracali do nas każdego dnia, pytali, gdzie i kiedy pojawimy się ponownie, zapraszali do szerszej współpracy ze środowiskiem osób niesłyszących. To absolutnie bezcenne – móc zrobić coś tak dobrego – mówi Milena Urbańska z Dentsu Aegis Network Polska, koordynująca prace zespołu projektowego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Staramy się, żeby nasz festiwal był jak najbardziej kolorowy i otwarty na wszystkich, którzy podzielają naszą ideologię miłości i przyjaźni. Pol’and’Rock jest organizowany w niełatwym terenie, który bywa wymagający dla nas jako organizatorów, ale często nastręcza trudności również uczestnikom. Tym bardziej więc podziwiamy osoby z niepełnosprawnościami, które decydują się przyjechać do nas i dzielić się swoją historią i pogodą ducha. Specjalne toalety, podjazdy do najważniejszych miejsc, tłumaczenia spotkań na polski język migowy, a także wiele warsztatów na Akademii Sztuk Przepięknych poświęconych integracji i lepszemu rozumieniu z osobami niepełnosprawnymi – z każdym rokiem udaje nam się zaproponować coś nowego, pozwalającego jeszcze aktywniej uczestniczyć w wydarzeniu. W tym roku, ze wsparciem Mastercard i Dentsu Aegis Network Polska postanowiliśmy umożliwić osobom z niepełnosprawnościami jeszcze pełniej uczestniczyć w koncertach – dodaje Anna Jadwiga Orzech, zajmująca się projektami digitalowymi w Fundacji WOŚP.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Użyteczna reklama
Użyteczność to przyszłość branży marketingowej – przykładem może być aplikacja, która pomogła ograniczyć liczbę wypadków drogowych z udziałem osób słuchających muzyki w słuchawkach.
PS2
Muzyka jest pasją, która pomaga przekraczać granice, nie tylko geograficzne. Zachęca do przełamywania barier, inspiruje ludzi do tego, by nie zatrzymywali się w dążeniu do celu. Mastercard inicjuje kampanię „Start Something Priceless”, by podkreślić, jak ważną rolę muzyka może odegrać w życiu ludzi. Akcja marki polegała na stworzeniu emocjonalnej piosenki przez gwiazdy, które pokonały wiele przeszkód, by być tam, gdzie są teraz oraz znalezieniu ludzi, których stosunki rozpadły się lub z jakiś powodów pogorszyły. Emocje w piosence sprawiały, że ściana pomiędzy nimi dosłownie znikała, a oni rozpoczynali ze sobą rozmowę.
PS3
Pomieszczenie z łóżeczkami, w których śpią niemowlęta pod olbrzymią sceną – taki niecodzienny widok czekał tuż pod sceną na uczestników tegorocznej edycji festiwalu Heavy Montreal 2018. W ten sposób kanadyjska firma Fenplast udowodniła, że produkowane przez nią okna naprawdę są dźwiękoszczelne.