„Gang Słodziaków” – ponad 350 tys. książek w rękach klientów Biedronki

Już 350 tys. egzemplarzy wyjątkowej książki „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków” trafiło do rąk klientów sieci Biedronka.
O autorze
1 min czytania 2018-10-02

Książka „Co się stanie na leśnej polanie…” towarzyszy najnowszej akcji lojalnościowej Biedronki „Gang Słodziaków”. Pozycja okazała się dla klientów Biedronki na tyle interesująca, że zdecydowana większość z nich nie mogła się doczekać, by wzbogacić o nią swoją biblioteczkę – ponad 200 tys. egzemplarzy opowieści o przygodach wesołej paczki przyjaciół zostało sprzedanych zaledwie w miesiąc, a kolejne 140 tys. książek klienci odebrali za darmo za zebrane naklejki. Wynik akcji jest imponujący, zważywszy na dane dotyczące poziomu czytelnictwa w Polsce. Według Biblioteki Narodowej w 2017 roku zaledwie 38% osób przeczytało w całości lub fragmencie albo przeglądało książkę*.

– Wyniki poziomu czytelnictwa, jak wskazuje w swoim raporcie Biblioteka Narodowa, nie napawają optymizmem. Z tego właśnie powodu zdecydowaliśmy, by najnowsza akcja lojalnościowa Biedronki łączyła przyjemne z pożytecznym. Maskotki zachęcają więc do zabawy, a książka do rodzinnego czytania, bo nic tak, jak codzienne czytanie dzieciom, nie rozwija ich wyobraźni. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a książkę już teraz można uznać za jeden z bestsellerów na polskim rynku – mówi Bartłomiej Jarzyna, kupiec odpowiedzialny za ofertę książek w Biedronce.

Książkę „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków” można odebrać w Biedronce za darmo po zebraniu 15 naklejek w ramach akcji „Gang Słodziaków” lub kupić w atrakcyjnej cenie 9,99 zł. Akcja wystartowała 27 sierpnia br.

Biedronka od lat kreuje modę na książki – stale rozwija ofertę tytułów, kładzie też duży nacisk na popularyzację czytelnictwa, organizując np. konkurs „Piórko” czy takie akcje jak „Gang Słodziaków”. Dzięki tym staraniom tylko w ciągu ostatnich trzech lat sieć sprzedawała rocznie średnio ok. 11 mln egzemplarzy książek, natomiast publikacje wydane w efekcie wszystkich edycji konkursu „Piórko” sprzedały się w ponad 120 tys. egzemplarzy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej szczegółów na temat akcji „Gang Słodziaków” oraz jej regulamin i wyłączenia można znaleźć na stronie www.gangslodziakow.pl.

źródło: Biblioteka Narodowa, www.bn.org.pl/w-bibliotece/3413-38%25-polakow-czyta-ksiazki.html

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się