#ObalicReklamy – Special Patrol Group walczy z reklamami podmieniając w Warszawie plakaty znanych marek

#ObalicReklamy – Special Patrol Group walczy z reklamami podmieniając w Warszawie plakaty znanych marek

Na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie pojawiły się karykatury popularnych plakatów znanych marek. To działanie subvertisingowej grupy Special Patrol Group, która walczy z konsumpcjonizmem.

Special Patrol Group to londyński ruch subvertisingowy. Ich głównym celem jest walka z wszechobecnym konsumpcjonizmem przez podmienianie znanych reklam na karykaturalne, stworzone przez grupę plakaty.

Niedawno działalność Special Patrol Group można było zauważyć w Warszawie – członkowie grupy na przystankach komunikacji miejskiej podmienili reklamy takich marek jak Chanel czy polskiego mleka. Zamiast nazwy francuskiego domu mody umieścili hasło „Capitalism”, zaś przy reklamie mleka zwrócili uwagę na cierpienie zwierząt, które powstaje w wyniku produkcji nabiału.

Na niektórych przystankach autobusowych wywiesili też plakaty, które były swego rodzaju manifestem grupy.

PS

Na przystankach tramwajowych i autobusowych w Poznaniu pojawiły się tajemnicze plakaty z hasłem „Trzeba mieć jaja?”. Akcja organizowana przez Towarzystwo Sportowe Polonia Poznań ma na celu wzbudzenie większego zainteresowania futbolem kobiecym.

PS2

#PrzygarnijPlakat to tytuł kampanii AMS, w której po raz pierwszy w historii plakaty nagrodzone na Międzynarodowym Biennale Plakatu zostały wyeksponowane w przestrzeni miejskiej w lipcu b.r. Dodatkowo, na przystankach można było posłuchać werdyktu Jury, poznać informacje o autorze oraz wziąć udział w konkursie.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij