Głód zwycięstw, sceny, a może wolności? W ostatnich dniach przedstawiciele świata sztuki, sportu i nauki opowiadali o swoich potrzebach użytkownikom mediów społecznościowych oraz mieszkańcom największych polskich miast. Do zwierzeń nakłonili także internautów, którzy rewanżowali się, ujawniając, co zaspokoi ich intelektualny apetyt. Dzisiaj – 16 października – dowiedzieliśmy się w końcu, kogo postanowiły wesprzeć polskie gwiazdy. Na bilbordach ich wizerunki zastąpiła dziewczynka, która w imieniu ponad 1 000 000 polskich dzieci w wieku 0-17 lat dotkniętych ubóstwem przypomina, że można być głodnym po prostu, ale też głodnym godnego życia.
Zobacz również
Podczas konferencji prasowej Polskiego Czerwonego Krzyża, która odbyła się w FoodLab Studio prowadzonym przez Grzegorza Łapanowskiego, zdradzono kulisy oraz cel tegorocznej edycji kampanii „Godne dzieciństwo”. Okazuje się, że w centrum są tu nie tyle gwiazdy, choć i znanych nazwisk nie zabrakło na spotkaniu z dziennikarzami, co dzieci i młodzież z rodzin dotkniętych ubóstwem. To one najczęściej borykają się z konsekwencjami niedożywienia lub złego odżywiania. Nieszablonowa inicjatywa ma przypomnieć o problemie, a w rezultacie zachęcić wszystkich do wsparcia działań na rzecz walki z ubóstwem, wykluczeniem społecznym i biedą pokoleniową.
– Skrajne ubóstwo nie zawsze oznacza głód. Dzieci z rodzin, które na co dzień borykają się z niedostatkiem, najbardziej potrzebują wsparcia i pomocy. PCK od lat odpowiada na ich rzeczywiste potrzeby, które badają nasze oddziały w całej Polsce. Czasem wystarczy mały gest czy niewielka pomoc, aby stworzyć dzieciom godne warunki do życia. W tej kampanii apelujemy do wszystkich o głód pomagania i zachęcamy do wsparcia naszej akcji – powiedziała Małgorzata Szukała z Polskiego Czerwonego Krzyża.
Podczas konferencji społeczne tło problemu przybliżył prof. Arkadiusz Karwacki. O psychologicznym aspekcie zjawiska opowiedziała z kolei dr Dorota Maciejec. W ramach konferencji odbyły się ponadto warsztaty gotowania, które poprowadził Grzegorz Łapanowski, pokazując, że pełnowartościowe posiłki nie muszą być drogie.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Osoby zainteresowane wsparciem kampanii mogą zrobić to przez internet na stronie www.pck.pl. Wystarczy przekazać dowolną kwotę. Już 25 zł pozwoli na dofinansowanie pięciu obiadów dla dziecka w szkole przez tydzień, 50 zł umożliwi z kolei zakup pomocy edukacyjnych, natomiast 100 zł to równowartość paczki świątecznej dla całej rodziny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Koncept kampanii #głodnipomagania dla Polskiego Czerwonego Krzyża powstał w agencji 4FRAME pod kierownictwem dyrektora kreatywnego Piotra Zawałło. W inicjatywę zaangażowani byli również specjaliści thegoodpeople, którzy przygotowali wszystkie materiały wizualne, 24/7Communication wspierające działania w zakresie PR, Branch Creative odpowiedzialny za zdjęcia (fot. Arcadius Mauritz) oraz studio Efektura, gdzie nagrane zostały reklamy radiowe.
Głównym partnerem akcji jest Onet Kobieta i FoodLab Studio. Kampania została objęta patronatem medialnym przez Polskie Radio, mamotoja.pl, polki.pl, Noizz oraz Business Insider. Kampanię wspiera także Auchan Retail Polska.