„Marnując żywność, marnujesz planetę” – Krystyna Czubówna w kampanii Banków Żywności zwraca uwagę na ekologiczne skutki marnowania żywności

„Marnując żywność, marnujesz planetę” – Krystyna Czubówna w kampanii Banków Żywności zwraca uwagę na ekologiczne skutki marnowania żywności
16 października ruszyła kampania „Marnując żywność, marnujesz planetę” Banków Żywności. Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na skutki ekologiczne marnowania żywności, której w samej Polsce marnuje się tyle, ile wystarczyłoby do nakarmienia wszystkich mieszkańców Warszawy przez 10 lat.
O autorze
1 min czytania 2018-10-30

Bohaterką kampanii jest planeta, która występuje pod postacią zepsutej żywności w trzech odsłonach. Jest to nawiązanie do produktów najczęściej marnowanych w naszych domach czyli pieczywa, warzyw i owoców. W kreacji użyto motywu zepsutego chleba, pomarańczy i pomidora jako planety, pokrytej pleśnią w kształcie kontynentów.

W ramach kampanii nakręcono 3 spoty telewizyjne oraz spot radiowy, w których swojego głosu użyczyła Krystyna Czubówna, od lat kojarzona z tematyką środowiskową. Spoty telewizyjne występują w trzech odsłonach, które stanowią jednocześnie proste wskazówki dotyczące tego, w jaki sposób każdy z nas w może marnować mniej żywności, przez dokonywanie świadomych wyborów. Banki Żywności zachęcają w kampanii, by kupować tylko tyle ile zjemy, planować zakupy oraz wykorzystywać produkty w kuchni zamiast je wyrzucać.



– Dla przykładu co roku do produkcji wyrzucanej żywności zużywa się 250 bln ton wody. To 14 razy więcej niż mieszczą w sobie wszystkie jeziora w Polsce. Konsekwencją wyrzucania dużej ilości jedzenia jest jego gnicie na wysypiskach, a co za tym idzie uwalnianie do atmosfery znacznej ilości gazów cieplarnianych. Rocznie na świecie z powodu wyrzucania żywności do atmosfery trafia 3,3 miliarda ton gazów cieplarnianych. To prawie tyle, ile w tym samym czasie emituje cały przemysł Unii Europejskiej. To między innymi takie hasła stanowią wartość edukacyjną, wspierającą naszą kampanię – podkreśla Dorota Jezierska, wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach projektu „EkoMisa Nie Marnuję” zaplanowano również szereg działań edukacyjnych, którymi objętych będzie w ciągu dwóch lat trwania projektu 200 szkół podstawowych w całej Polsce.

W ramach kampanii przewidziano również konkurs EkoSelfie w mediach społecznościowych na najlepsze zdjęcie na temat „Mój sposób na niemarnowania żywności.” Więcej informacji znajduje się na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za przygotowanie kreacji kampanii i jej realizację w TV, radio, internecie i w OOH odpowiedzialna jest agencja Advalue. Za dobór nośników i powierzchni na terenie całej Polski odpowiedzialna jest Clear Channel.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania o ekologicznych skutkach marnowania żywności jest częścią długofalowego projektu „EkoMisja Nie Marnuję” współfinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

PS

„Kupuj samotne banany!” to kolejna akcja Banków Żywności, której celem jest zwrócenie uwagi na problem marnowania żywności, zwłaszcza tej samotnej czy nieidealnej, jak w przypadku jednego banana.

PS2

Tesco Polska wprowadziło aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Firma tym samym kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszanie skali marnowania.