Zatrudniłbym Cię, gdybyś... czyli jakie kompetencje trzeba mieć, żeby dostać pracę w branży marketingowej

Zatrudniłbym Cię, gdybyś... czyli jakie kompetencje trzeba mieć, żeby dostać pracę w branży marketingowej

Jakie kompetencje, cechy osobowości i umiejętności trzeba mieć, żeby dostać pracę w branży marketingowej? Co liczy się najbardziej i czego poszukują w kandydatach osoby rekrutujące z agencji i marek?

fot. depositphotos.com

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jakie kompetencje, cechy osobowości i umiejętności trzeba mieć, żeby dostać pracę w branży marketingowej? Zadaliśmy to pytanie ekspertom przeglądu talentów See&Say, którego 6. edycja odbędzie się już 23 listopada w Warszawie. Wypowiedzi udzielili Filip Beźnicki i Kamil Majewski (Saatchi&Saatchi IS), Piotr Jaworowski (Ars Thanea/SYZYGY), Wojtek Sanecki (Red Bull), Piotr Długołęcki (LiquidThread), Jacek Majewski (Super Super).

Filip Beźnicki, Kamil Majewski
Saatchi&Saatchi IS

Zatrudnilibyśmy Cię, gdybyś przekonał/a nas, że reklama nie jest dla Ciebie tylko pracą, ale czymś, czym jesteś realnie zainteresowany/a. Gdybyś wiedział/a, co wygrało w Cannes, co w Mixxach, słyszał/a kiedyś o KTRach i miał/a swoje zdanie na temat tego, co jest teraz ważne w komunikacji, a co mniej.

Dobrze jakbyś wiedział/a jak się teraz komunikują marki w digitalu. Nie dlatego, że rozmawiamy o pracy. Ale dlatego, że Cię to po prostu interesuje.

Kolejną ważną rzeczą jest otwartość, ale też ambicja. Poczucie, że chcesz mieć wpływ na to, jak wyglądają tworzone przez Ciebie projekty, chcesz tworzyć najlepsze kampanie na rynku, ale również chcesz uczyć się od innych, żeby wiedzieć jeszcze lepiej, jak te projekty powinny wyglądać.

I na koniec ważne, żebyś naprawdę chciał/a tu pracować. I jak masz jakieś pytania, to pytaj. Z chęcią odpowiemy!

Piotr Jaworowski
CEO, Ars Thanea/SYZYGY

Mamy swoją listę wartości, które są dla nas ważne, ale nie trzymamy się jej kurczowo – jest ona dla nas swego rodzaju drogowskazem, który pozwala nam trzymać się obranego kierunku i proponować współpracę osobom z podejściem podobnym do naszego. Na pewno chętnie zobaczylibyśmy Cię w naszym gronie, jeśli:

  • myślisz szeroko i nie boisz wychodzić poza swoje kompetencje,
  • jesteś głodny wyzwań i nie boisz się uczyć,
  • masz świadomość, że jedna osoba może dużo zmienić.

W pracy najważniejsza jest dla nas jakość, dlatego szukamy osób, które nie chodzą na skróty i biorą odpowiedzialność za powierzone im zadania; osób, które rozumieją, że jesteśmy drużyną i wszyscy gramy do jednej bramki. Zwracamy też uwagę na nastawienie: wiemy, że na każdym etapie projektu mogą pojawić się „niespodzianki”, szczególnie gdy pracujesz w branży kreatywnej, w której każde nowe zadanie jest nowym początkiem. Od Ciebie zależy, czy podejdziesz do niego twórczo i ograniczenia potraktujesz jako wyzwania, a nie przeszkody. To oczywiście nie wszystko, ale gdybym miał zwięźle ująć to, co według mnie jest kluczowe, to powiedziałbym: „The greatest talent is a pair of balls”, co w dużym skrócie oznacza, że twoje osiągnięcia zależą od tego, ile pracy w nie włożysz i ile czasu im poświęcisz. Tu również nie ma drogi na skróty.

Wojtek Sanecki
Red Bull Athletes & E-sport Marketing Manager, Red Bull

Zatrudniłbym Cię, gdybyś:

  • - Miał/a otwarta głowę i był/a ciekawy świata,
  • - Uważał/a, że niemożliwe nie istnieje i był/a zdeterminowany/a w dążeniu do postawionego przed Tobą celu,
  • Czuł/a misję naszej marki,
  • Nie bał/a się łamania głupich zasad,
  • Był/a kreatywny/a,
  • Znał/a świat sportu i jego realiów nie tylko w kraju…

Piotr Długołęcki
head of creative, LiquidThread

Zatrudniłbym Cię, gdybyś tylko chciała i chciał odcisnąć w reklamie swój ślad. Gdybyś chciała lub chciał uwierzyć, że copy i wiżual to nie tylko tekst albo grafika. Że w reklamie jest tyle samo zabawy, co odpowiedzialności. Że kampanie robimy dla ludzi, a nie do portfolio. Gdybyście oboje znaleźli w sobie odwagę do podważania tego, co ustanowione i iskrę do tego, żeby ustanawiać na nowo. Gdybyście digital mieli opanowany bardziej niż koty o laserowych oczach. Gdybyście formaty z Facebooka i Instagrama potrafili wywracać na lewą stronę i robić z nimi takie rzeczy, że trzeba by na nowo wymyślać mediaplany. Zatrudniłbym Cię i zrobię to, jeśli masz szacunek do innych, jesteś bacznym obserwatorem i masz wyobraźnię, dzięki której zrobisz więcej niż trzydziestosekundowy spot do telewizji. Bo telewizji przecież już nie oglądasz, prawda?

Jacek Majewski
dyrektor kreatywny, Super Super

Zatrudniłbym Cię, gdybyś pokazał/a mi coś, co będzie miało w sobie pomysł i egzekucję, która pokaże, że dokładnie rozumiesz, co robisz i dlaczego.

 

To tylko niektórzy z ponad 50 ekspertów, którzy pojawią się na Przeglądzie Talentów See&Say, który odbędzie się 23 listopada w Centrum Kreatywności Targowa. W przeglądzie See&Say mogą wziąć udział wszyscy pełnoletni twórcy po wypełnieniu formularza na stronie: seesay.pl. Udział jest bezpłatny. Zgłoszenia przyjmowane są do 4 listopada 2018 r.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij