TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

UOKiK: Spoty radiowe reklamujące w 2017 r. promocję „Płacimy za oceny” w sklepach Media Expert mogły wprowadzać w błąd

UOKiK: Spoty radiowe reklamujące w 2017 r. promocję „Płacimy za oceny” w sklepach Media Expert mogły wprowadzać w błąd
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję, w której przyjął zobowiązanie spółki Terg, właściciela sieci sklepów Media Expert, do przyznania dodatkowych 60 zł klientom, którzy wzięli udział w promocji „Płacimy za oceny”.
O autorze
1 min czytania 2018-11-08

Spółka Terg, właściciel sieci sklepów Media Expert, zorganizowała na zakończenie roku szkolnego 2016/2017 promocję „Płacimy za oceny”. Reklamowała ją m.in. w radiu.

– (…) Teraz w Media Expert płacimy za oceny. Pochwal się świadectwem swojego dziecka. Za każdą piątkę otrzymasz 5 złotych, a za każdą szóstkę 6 złotych. Przyjdź do Media Expert i sprawdź, ile możesz zyskać (…) – mogli usłyszeć słuchacze.

Spot wzbudził wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– Reklama pomijała ważne dla konsumentów informacje. Po jej wysłuchaniu mogli pomyśleć, że otrzymają gotówkę lub rabat w dniu, w którym przyjdą do sklepu ze świadectwem. Nie dowiedzieli się, że muszą zrobić zakupy za co najmniej 300 zł, a zniżkę będą mogli wykorzystać dopiero przy następnej wizycie w sklepie. Taki przekaz wprowadzał konsumentów w błąd. Być może część z nich nie przyszłaby do sklepu, gdyby znała warunki promocji – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Urząd wydał decyzję, w której przyjął zobowiązanie spółki do przyznania dodatkowych 60 zł klientom, którzy wzięli udział w promocji „Płacimy za oceny”. Firma zobowiązała się do poinformowania konsumentów o decyzji i rekompensacie poprzez: swoją stronę internetową, ogłoszenie w ogólnopolskiej gazecie oraz e-maile do osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

źródło: uokik.gov.pl

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się