Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Zakazana reklama brytyjskiego supermarketu „Rang-tan” robi furorę w internecie – ma już ponad 4 mln wyświetleń na YouTubie

Zakazana reklama brytyjskiego supermarketu „Rang-tan” robi furorę w internecie – ma już ponad 4 mln wyświetleń na YouTubie
Reklama sieci Iceland „Rang-tan”, przedstawiająca skutki wycinania lasów palmowych, została zakazana w telewizji. Marka więc postanowiła zamieścić spot na YouTubie. Teraz ma on ponad 4 mln wyświetleń.
O autorze
1 min czytania 2018-11-14

Brytyjska sieć supermarketów Iceland postanowiła swoich tegorocznych reklamach  świątecznych pochwalić się faktem, że rezygnuje z dodawania oleju palmowego do produktów swoich marek własnych. By nadac temu znaczenia, marka chciała wykorzystać spot organizacji Greenpeace, w którym przedstawiono krótką historię dziewczynki i orangutana grasującego w jej pokoju.

Wzruszający spot pokazywał przykre skutki wycinania lasów palmowych, czyli m.in. wymierania orangutanów. Niestety zdaniem Clearcast, organu odpowiedzialnego za weryfikację reklam, spot nie pojawi się jednak w telewizji, bo łamie zasady określone w Communications Act z 2003 roku, które zakazują politykowania w reklamach komercyjnych.

Krótko po tym sieć Iceland poinformowała na swoim profilu na Twitterze o zakazie emitowania reklamy „Rang-tan” w telewizji i poprosiła fanów o wsparcie przez wyświetlanie spotu na YouTubie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od momentu opublikowania spotu na YouTubie 8 listopada br., obejrzało go już ponad 4 mln osób. Co więcej, wiele znanych i wpływowych osób, w tym m.in. brytyjski komik i prezenter telewizyjny James Corden, zachęcał do wspierania i oglądania spotu.

Statystyki agencji Mother, odpowiedzialnej za realizację kampanii, pokazują, że oryginalny post marki ze spotem został udostępniony na Twitterze ponad pół miliona razy. Co więcej, w portalu Change.org stworzono petycję, której celem jest sprawienie, by spot został emitowany w telewizji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aktualizacja 01.02

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wygląda na to, że brytyjska sieć Iceland wykręca się z narzuconego przez siebie zakazu co do wykorzystywania oleju palmowego w produkcji. Zamiast wyeliminować go ze składu produktów, usuwa z nich swój branding.

PS

#Olejolej to tegoroczna akcja gdańskiego ZOO. Pozornie wygląda jak zwykła kampania, lecz obrazy uświetniające ją namalowała samica orangutana, przebywająca w trójmiejskim Ogrodzie Zoologicznym.

PS2

Pamiętacie popularną reklamę Pepsi z Cindy Crawford? Fundacja SumOfUs postanowiła zadrwić ze światowego koncernu i nakręciła jej nową wersję. Spot zwraca uwagę na szkodliwą politykę marki, która wycina ogromne połacie lasów deszczowych i wykorzystuje na masową skalę olej palmowy. 

PS3

Frontman zespołu Radiohead Thom Yorke wydał solowy utwór wspierający kampanię Greenpeace na rzecz ogromnego rezerwatu oceanicznego na Antarktydzie. Klip do piosenki „Hands Off The Antarctic” pokazuje w czarno-białych kolorach obrazy antarktycznego krajobrazu i dzikiej przyrody, zrobione podczas trzymiesięcznej ekspedycji badawczej Greenpeace na początku br.