Thom Yorke stworzył piosenkę wspierającą kampanię Greenpeace na rzecz ochrony oceanu antarktycznego

Thom Yorke stworzył piosenkę wspierającą kampanię Greenpeace na rzecz ochrony oceanu antarktycznego
Wokalista zespołu Radiohead Thom Yorke stworzył utwór „Hands Off The Antarctic” w ramach kampanii Greenpeace, której celem jest ochrona wód antarktycznych.
O autorze
1 min czytania 2018-11-14

Frontman zespołu Radiohead Thom Yorke wydał solowy utwór wspierający kampanię Greenpeace na rzecz ogromnego rezerwatu oceanicznego na Antarktydzie. Klip do piosenki „Hands Off The Antarctic” pokazuje w czarno-białych kolorach obrazy antarktycznego krajobrazu i dzikiej przyrody, zrobione podczas trzymiesięcznej ekspedycji badawczej Greenpeace na początku br.

Celem kampanii organizacji Greenpeace „Protect the Antarctic” jest nakłonienie Unii Europejskiej do utworzenia oficjalnego rezerwatu oceanu antarktycznego, który byłby pięciokrotnie większy od Niemiec i stanowiłby bezpieczną przystań dla pingwinów, fok i wielorybów.

– Są pewne miejsca na tej planecie, które powinny pozostać dzikie, a nie zniszczone przez ludzki ślad. Ten utwór opowiada o zatrzymaniu nieustającego marszu tych ciężkich, ludzkich kroków. Antarktyka to prawdziwa dzicz i to, co się tam dzieje, wpływa na nas wszystkich. Dlatego powinniśmy ją chronić – mówi Thom Yorke.

Inauguracja utworu Thoma Yorka miała miejsce 16 października br. w Londynie. Wtedy też na słynnym Marble Arch wyświetlono animowaną projekcję Antarktydy w 3D.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Hands off the Antarctic” jest częścią serii muzycznych występów i piosenek napisanych przez artystów na całym świecie, wzywających do ochrony wód antarktycznych. Oprócz Thoma Yorka, do akcji włączył się m.in. brytyjski zespół Penguin Cafe, który skomponował 4 utwory, każdy zainspirowany innym gatunkiem pingwina antarktycznego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kanadyjska agencja Rethink przygotowała dla organizacji Greenpeace kampanię społeczną „Don’t suck the life from our oceans”, mającą na celu zwrócenie uwagi na to, jak szkodliwy wpływ na nasze środowisko ma wykorzystywanie plastikowych słomek na masową skalę.

PS2

Greenpeace stworzyło wystawę „Ocean of the Future”, która ma pobudzać do działania. Globalna organizacja ekologiczna przygotowała specjalne akwarium, za pomocą którego zwraca uwagę na problem zanieczyszczenia oceanów. Akcja była nieprzyjemnym zaskoczeniem dla szkolnej wycieczki.