Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Magda Gessler, Robert Korzeniowski, Krzysztof Ibisz i Vienio wstrzymują oddech w ramach akcji Pierwsza Doba bez Smogu

Magda Gessler, Robert Korzeniowski, Krzysztof Ibisz i Vienio wstrzymują oddech w ramach akcji Pierwsza Doba bez Smogu
W trosce o zdrowszą przyszłość znani Polacy zaangażowali się w kampanię antysmogową „Pierwsza Doba bez Smogu”, której organizatorami której są Global Compact Network Poland oraz Grupa Walk. Akcja ma być impulsem do wzbudzenia zainteresowania i działania.
O autorze
2 min czytania 2018-11-16

Smog jest niewidocznym zabójcą. Nie można się przed nim uchronić, jest to problem globalny. Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) z maja 2018 roku, dziewięciu na dziesięciu ludzi na świecie oddycha skażonym powietrzem, a smog jest przyczyną 7 milionów zgonów rocznie.

– Polska dokłada się do tej ponurej statystyki liczbą 46 tysięcy niepotrzebnych i przedwczesnych zgonów. Jest to 46 tysięcy indywidualnych dramatów i cierpień najbliższych. Smog jest bezpośrednią lub pośrednią przyczyną takich chorób jak nowotwory, choroby górnych dróg oddechowych, zawały czy udary. Rozwiązaniem mogłoby być nieoddychanie skażonym powietrzem, tyle że w praktyce nie możemy nie oddychać i rzecz jasna nie jest to sposób na rozwiązanie problemu – powiedział współorganizator kampanii Kamil Wyszkowski, przedstawiciel Global Compact Network Poland.

Kampania „Pierwsza Doba bez Smogu” zwraca uwagę na rozmiar problemu jakim jest smog. Skoro jest tak powszechny, zdaje się, że można go uniknąć jedynie nie oddychając. Wstrzymywanie oddechu jest punktem wyjścia do tytułowego celu akcji: zebrania Pierwszej Doby bez Smogu. Każdy zarejestrowany, wstrzymany oddech to czas, który automatycznie doliczy się do głównego licznika. Celem jest zaangażowanie jak największej liczby osób i wspólne zebranie 24 godzin. W akcji można wziąć udział nagrywając film, na którym wstrzymuje się powietrze, wstawić go na Instagram i oznaczyć @wstrzymajsmog. Już na starcie 50 ambasadorów akcji zebrało ponad 45 minut bez smogu.

Kampanię swoim udziałem wspierają Ambasadorzy Global Compact oraz znani ludzie ze świata sportu, kultury, sztuki, mediów i show-biznesu, którzy włączyli się pro bono do akcji. Do tej pory zaangażowali się m.in.: Robert Korzeniowski, Krzysztof Zanussi, Małgorzata Foremniak, Magda Gessler, Rafał Sonik, Aleksandra Popławska, Tadeusz Gessler, Agnieszka Cegielska, Leszek Lichota, Mateusz Damięcki, Krzysztof Ibisz, Julia Wieniawa, Szymon Hołownia, Rezigiusz, Joanna Jabłczyńska, ks. Adam Boniecki, Anna Skura, Paweł Deląg, Vienio, Katarzyna Bosacka, Patrick the Pan, Ajgor Ignacy, Wiktor Mrozik, Krzysztof Materna oraz Kędzior.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nie chcemy straszyć, chcemy uświadamiać. Wierzę, że dzięki naszej grze-kampanii, problem smogu zaistnieje w świadomości wszystkich Polaków i stanie się ważnym tematem debaty publicznej. Niewielkie zmiany pomnożone przez miliony poprawią stan powietrza jakim oddychamy – wyjaśnia autor kampanii, Mariusz Pitura, Creative Director z Walk.

Finał pierwszej fazy akcji przypada na 5 grudnia br. Właśnie wtedy, podczas Szczytu Klimatycznego (COP24) w Katowicach odbędzie się projekcja 24-godzinnego filmu złożonego z wstrzymanych oddechów. Poza ambasadorami, organizatorom udało się pozyskać wsparcie firm technologicznych i produkcyjnych, także pro bono.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ramach kampanii „Mogę! #ZatrzymaćSMOG”, realizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, na ulice Katowic wyjechał wyjątkowy, antysmogowy tramwaj.

PS2

Na początku października Aviva wystartowała z kampanią „Wiem, czym oddycham”, mającą na celu edukację i przeciwdziałanie zanieczyszczaniu powietrza. W ramach akcji w Warszawie ustawiono ogromny billboard pochłaniający smog i zanieczyszczeniawytwarzane przez prawie 100 tys. samochodów rocznie.

PS3

Mysłowice, Jarosław, Turek, Głogów czy Starogard Gdański – to tylko kilka z 50 miejscowości, w których eurobank zainstalował kolejne czujniki smogu w swoich placówkach w ramach 2. edycji kampanii #BezSmogu, mającej na celu walkę ze smogiem