Grupa Carlsberg wprowadza rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa

Grupa Carlsberg wprowadza rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa
We wrześniu br. Grupa Carlsberg wprowadziła rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa. Pomysł marki zwyciężył w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative w tegorocznej edycji konkursu World Beverage Innovation Awards.
O autorze
1 min czytania 2018-11-21

Grupa Carlsberg jako pierwsza w branży piwowarskiej na świecie wprowadziła nowe rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków  piwa. Snap Pack skleja puszki ze sobą za pomocą kropli specjalnego kleju. Dzięki temu Grupa zamierza zredukować ilość odpadów z tworzyw sztucznych na świecie o ponad 1 200 ton rocznie – co odpowiada 60 milionom plastikowych torebek. Pomysł marki zwyciężył w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative w tegorocznej edycji konkursu World Beverage Innovation Awards.

Przyjazne środowisku rozwiązanie opakowaniowe Carlsberg zaprezentował we wrześniu br. podczas międzynarodowego EXPØ w Kopenhadze. Dodatkowo, firma zapowiedziała także przejście na używanie certyfikowanych atramentów na etykietach butelek, co ma zwiększyć ich potencjał recyklingowy.

Marka wprowadziła również nowe powłoki na butelkach wielokrotnego użytku, które pomogą przedłużyć ich żywotność i tym samym ograniczyć ich wpływ na środowisko. Opracowała również nowy rodzaj kapsli o nazwie ZerO2, które eliminują tlen z butelki, aby piwo pozostało dłużej świeże. Nowe rozwiązania są wdrażane stopniowo w krajach, w których działa Grupa Carlsberg.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Thornton’s Budgens jest jednym z pierwszych supermarketów na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku. Wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Władze indonezyjskiego miasta Surabaja i tureckiego Stambułu znalazły sposób na zaangażowanie mieszkańców w recykling – plastikowe butelki, kubki czy aluminiowe puszki po napojach można wymienić na darmowe bilety na komunikację miejską.

PS3

Polska projektanta Róża Rutkowska stworzyła alternatywę dla plastikowych opakowań– tkaninę z grzyba kombucha, w którą można pakować żywność, tym samym przedłużając jej termin ważności.