Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Pięć sposobów na zwiększenie sprzedaży przed świętami

Pięć sposobów na zwiększenie sprzedaży przed świętami
Za moment rozpocznie się najbardziej intensywny okres zakupowy w roku. Na Facebooku sezon przedświąteczny trwa już w najlepsze. Jak w pełni wykorzystać potencjał tego okresu i wzmożoną aktywność konsumentów? Oto pięć efektywnych sposobów na promocję produktów oraz zwiększenie sprzedaży w sklepie.
O autorze
2 min czytania 2018-12-06

Nowe szablony i nakładki tematyczne dla przyciągnięcia uwagi

W okresie przedświątecznym ludzie są zasypani informacjami i reklamami przeróżnych marek, dlatego tak ważne jest, aby nasze reklamy wyróżniały się na ich tle. Filmy to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów na urządzeniach mobilnych. Właśnie dlatego stworzyliśmy nowe szablony tematyczne do tworzenia filmów, które ułatwiają przekształcanie posiadanych obrazów i tekstów w reklamy wideo na urządzenia mobilne. Szablony filmowe pomagają promować produkty, opisywać ich zalety oraz przekazywać komunikaty marki dzięki przyciągającym uwagę, świątecznym motywom. Przedsiębiorstwa, które używają reklam dynamicznych do personalizacji rekomendacji produktowych mogą wykorzystać narzędzia kreatywne i dodać sezonowe dekoracje do kreacji reklamowych dla zwiększenia ich atrakcyjności.

Łatwiejsze przeglądanie oferty dzięki reklamom w formacie kolekcji

Format kolekcji umożliwia ludziom łatwe zapoznanie się z ofertą sklepu oraz pozyskanie informacji o produktach w ramach szybko ładującego się interfejsu bez konieczności opuszczania Facebooka lub Instagrama. Klienci, którzy klikną reklamy, mogą płynnie przejść od odkrycia produktu do jego zakupu. Gameday Couture, sklep z odzieżą sportową wykorzystał reklamę w formie kolekcji, używając szablonu błyskawicznego sklepu, co umożliwiło mu zwiększenie konwersji o 41% oraz 250-procentowy zwrot z inwestycji reklamowej.

Instagram kołem zamachowym sprzedaży

Przewiduje się, że ruch e-commerce na Instagramie w tym sezonie świątecznym będzie o 51% większy niż w ubiegłym roku. Firmy mogą skorzystać na tym wzroście m.in. dzięki możliwości zakupów na Instagramie. Każdego miesiąca 90 milionów użytkowników klika w posty sprzedażowe w serwisie, by dowiedzieć się więcej o produktach. Narzędzia sprzedażowe na Instagramie umożliwiają umieszczanie w postach opisów i cen produktów, dzięki czemu ludzie mogą łatwo przejść od odkrycia produktu do jego zakupu. Ta funkcja działa równie dobrze w postach w aktualnościach Instagrama oraz w relacjach. Ostatnio rozpoczęliśmy również testy narzędzi zakupowych w karcie eksploruj, dzięki czemu wpisy marki mogą być udostępniane również osobom, które jeszcze jej nie śledzą. Przykładowo firma Spearmint LOVE usunęła trudności ze ścieżki nabywczej klientów i przekształciła zainteresowanie w zakup, uzyskując 25-procentowy wzrost ruchu na stronie i 8-procentowy wzrost przychodów z zakupów przez Instagram.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reklama w Marketplace dla jeszcze lepszych efektów

Marketplace to miejsce, które ludzie odwiedzają w jednym celu – handlu. Każdego miesiąca 800 milionów ludzi na całym świecie kupuje i sprzedaje za pośrednictwem Facebooka. Uwzględnienie Marketplace w automatycznym plasowaniu reklam świątecznych to zatem naturalny ruch. Firmy takie jak BarkBox i Ubisoft zwiększyły konwersje mniejszym kosztem, gdy zaczęły publikować reklamy zarówno w aktualnościach, jak i w Marketplace, dzięki czemu dotarły do ludzi, którzy używając Marketplace, w pewnym sensie są już „na zakupach”. To tym prostsze, że nie potrzebna jest nowa kreacja – można łatwo zaadaptować tę samą, która jest wykorzystywana w aktualnościach.

Reklama zaproszeniem do odwiedzin fizycznego sklepu

Pomimo dynamicznego rozwoju sprzedaży internetowej, większość konsumentów wciąż robi zakupy świąteczne w tradycyjnych sklepach. Właśnie dlatego warto skorzystać z narzędzi reklamowych nastawionych na stymulację ruchu w sklepie poprzez skierowanie dedykowanych komunikatów na osoby będące w jego pobliżu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gorączka okresu przedświątecznego nie powinna udzielać się marketerom. To właśnie w tym czasie szczególnie trzeba na chłodno kalkulować, jakie rozwiązania przynoszą najlepsze rezultaty i maksymalizować wykorzystanie tych, które są najlepsze dla realizacji celów firmy. Więcej wskazówek i inspiracji dostępne jest tutaj.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się