Picie alkoholu w Stanach Zjednoczonych było niegdyś zabronione przez 13 lat – okres ten określany jest mianem prohibicji. 5 grudnia 1933 roku owy zakaz został zniesiony.
W 85. rocznicę zniesienia prohibicji Budweiser postanowił świętować ten dzień w nietypowy sposób. Marka umieściła serię spersonalizowanym billboardów cyfrowych przed biurami niektórych swoich konkurentów, w tym takich marek jak Sam Adams, Miller, Yuengling czy Heineken. Reklamy te nie mają być w zamyśle złośliwe, wręcz przeciwnie – Budweiser tym samym wzywa wszystkie marki piwa, aby wspólnie świętowały tę rocznicę.
Zobacz również
Co więcej, 5 grudnia po ulicach Nowego Jorku przemieszczał się zaprzęg koni Budweisera, znany też jako Budweiser Clydesdales, który rozprowadzał piwo po całym mieście.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Co roku o marce Budweiser staje się głośno dzięki reklamom stworzonym na Super Bowl. Jednak w tym roku marka wykorzystała minutę drogiego czasu antenowego do promowania inicjatywy wodnej firmy zamiast swojego piwa.
PS2
Ludzie lubią słuchać historii. Emocjonalne spoty poruszają nas najbardziej, dlatego Budweiser, z okazji amerykańskiego Dnia Niepodległości, przygotował spot, w którym pokazuje, jak warto wspierać młodych w działaniu.