Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Ranking popularności polskich gwiazd. Czyje nazwiska najczęściej wpisujemy w wyszukiwarkę?

Czyjego nazwiska częściej szukają w sieci Polacy: Anny Lewandowskiej czy Magdy Gessler? Która polska gwiazda od lat najskuteczniej podtrzymuje zainteresowanie swoją osobą? Jakie wydarzenie wywołało w internecie większy szum – narodziny córeczki Roberta Lewandowskiego czy jego nowa fryzura?
O autorze
1 min czytania 2018-12-17

Odpowiedzi czekają na „Wykresie sławy”, stworzonym przez Vivę! na podstawie danych z Google Trends. Magazyn prześledził internetową karierę 25 polskich gwiazd w okresie 2004-2018 i dokładnie sprawdził, które wydarzenia rozpalały klawiatury Polaków.

Na wykresach widać, kiedy internauci najczęściej wpisywali w wyszukiwarkę nazwiska takich gwiazd, jak Robert Lewandowski, Ewa Chodakowska czy Magda Gessler. Co ciekawe, to właśnie tę trójkę można dziś nazwać najpopularniejszymi polskimi gwiazdami w sieci. Każdego miesiąca Google oceniał bowiem zainteresowanie daną osobą w skali od 1-100 punktów. Po podliczeniu wyników z ostatnich czternastu lat pierwsza dziesiątka rankingu internetowej popularności przedstawia się następująco:

  1. Robert Lewandowski – 1796 pkt
  2. Ewa Chodakowska – 1790 pkt
  3. Magda Gessler – 1748 pkt
  4. Edyta Górniak – 1536 pkt
  5. Anna Lewandowska – 1139 pkt
  6. Agnieszka Chylińska – 1051 pkt
  7. Martyna Wojciechowska – 778 pkt
  8. Małgorzata Rozenek-Majdan – 755,5 pkt
  9. Kinga Rusin – 691,5 pkt
  10. Cezary Pazura – 600 pkt

Poza internetowym top 10 znalazły się takie postaci jak Małgorzata Socha (12. miejsce), Małgorzata Kożuchowska (16. miejsce) czy Filip Chajzer (18. miejsce).

Kto zdobył klawiatury Polaków?

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ciągu ostatnich 14 lat tylko dwóm gwiazdom udało się uzyskać maksymalną notę od Google’a. Na 100 punktów zasłużyła Edyta Górniak w 2004 roku (po dramatycznym liście, w którym zapowiedziała zakończenie kariery) i Robert Lewandowski w 2012 (na fali organizowanego w Polsce Euro, na którym piłkarz zdobył pierwszą bramkę).

Do wyniku tej dwójki zdołała się zbliżyć jedynie Agnieszka Chylińska. Po premierze jej nowego albumu w październiku 2009 r. zainteresowanie wokalistką było tak duże, że Google przyznał jej 95 punktów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Gwiazdorskie pojedynki

Na wykresie Vivy! prześledzić można również internetowe przepychanki gwiazd. Porównując wyniki Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej łatwo zauważyć moment, w którym internetowa kariera tej pierwszej zaczęła szybować w górę, a tej drugiej – pikować w dół. Pikanterii dodaje fakt, że stało się to tuż po tym, jak obie (rzekomo rywalizujące ze sobą) trenerki zrobiły sobie wspólne zdjęcie.

Ciekawe wnioski przynosi również porównywanie wyników gwiazdorskich par. Wyraźnie widać choćby to, że tuż po ślubie Radosława Majdana i Małgorzaty Rozenek znacznie częściej wpisywaliśmy w wyszukiwarkę nazwisko byłej Perfekcyjnej Pani Domu.

Ile gwiazd swoją internetową popularność zawdzięcza występom w programie u Kuby Wojewódzkiego? Kiedy zainteresowanie Antonim Królikowskim było największe i czy miało związek z Julią Wieniawą? Wszystkie odpowiedzi na te pytania oraz wiele innych znajdują się na stronie.