Warszawiaku, segreguj właściwie – ruszyła nowa kampania dotycząca segregacji odpadów

Warszawiaku, segreguj właściwie – ruszyła nowa kampania dotycząca segregacji odpadów
Od nowego roku stopniowo będą wprowadzane nowe, bardziej wymagające zasady segregacji odpadów. 14 grudnia br. ruszyła nowa kampania, która zachęca do segregowania odpadów i podpowiada jak należy to robić właściwie.
O autorze
1 min czytania 2018-12-18

Od 1 stycznia 2019 roku w Warszawie będzie obowiązywał nowy system odbioru odpadów. Zgodnie z nim, śmieci będą segregowane do pięciu, a nie trzech pojemników:

  • papier,
  • szkło,
  • metale i tworzywa sztuczne,
  • bio (rozumiane jako odpady kuchenne z wyłączeniem odpadów pochodzenia zwierzęcego oraz tłuszczy),
  • odpady zmieszane (odpady pozostałe po wysegregowaniu frakcji),
  • dodatkowo – odpady zielone oraz odpady wielkogabarytowe.

Liczby pokazują, że istnieje problem świadomości segregacji odpadów – aż 80% śmieci, które są odbierane w Warszawie to odpady zmieszane. W związku z tym 14 grudnia br. ruszyła nowa kampania informacyjna, która podpowiada warszawiakom, jak należy segregować śmieci właściwie, zgodnie z nowym systemem. 

Pierwsza odsłona kampanii pokazuje odpady zmieszane trafiające do jednego kosza. Na plakatach widzimy martwą naturę z odpadów, ale wkrótce zobaczymy, jak sprawnie i racjonalnie należy je segregować.

– Każdy z nas stanął przed dylematem, jak poprawnie segregować odpady. Często nie wiemy, do którego pojemnika powinniśmy wyrzucić konkretne śmieci. Do jakiej grupy je zaliczyć. Mamy nadzieję, że nasza kampania, która będzie trwała do końca marca, pomoże warszawiankom i warszawiakom i ułatwi im rozróżnianie poszczególnych frakcji. Pierwsza odsłona kampanii ma wprowadzić mieszkańców w estetykę kreacji i przebić się z nowym formatem przez natłok informacji, jakimi jesteśmy bombardowani. Zdecydowaliśmy się na kampanię, która będzie się wyróżniała w całym pejzażu komunikatów i informacji, którymi jesteśmy otaczani – mówi Robert Zydel, dyrektor Biura Marketingu Miasta.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania pojawi się w różnych formatach, nie tylko w outdoorze i prasie lokalnej, będzie także wykorzystywana w komunikacji na profilach społecznościowych miasta. Warszawiacy zobaczą ją również na monitorach w komunikacji miejskiej i Galerii Multimedialnej na stacji Świętokrzyska. Za koncepcje i kreacje odpowiada Aleksandra Jasionowska z Biura Marketingu Miasta m.st. Warszawy.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Czy Matejko, Klimt i Michał Anioł segregowaliby śmieci? Od 1 lipca 2018 r. mieszkańcy Łodzi są zobowiązani do stosowania nowych zasady selektywnej segregacji odpadów. Aby odpowiednio przygotować łodzian do stosowania nowych zasad, miasto przygotowało kampanię informacyjną z wykorzystaniem arcydzieł malarstwa.

PS2

W Warszawie nad Wisłą w ramach programu „Dzielnica Wisła” stanęły dwa automaty, w których można wymienić plastikowe butelki typu PET i puszki po napojach na butelkę wody mineralnej Żywiec Zdrój.