W badaniu zostały uwzględnione następujące czynniki: ilość postów, ilość kliknięć ,,lubię to’’, dodawane przez użytkowników komentarze, ilość udostępnień, zaangażowanie na post oraz zaangażowanie per capita. Badanie pokazało, iż analizowane firmy coraz bardziej świadomie i strategicznie planują swoje działania na Facebooku. – Wynika to z tego, że coraz większa liczba firm obecnych na portalu realizuje ciekawsze i bardziej angażujące działania. Wiąże się to z pewnością z większymi budżetami, ale jak widać, warto – mówi Magdalena Pawłowska, Dyrektor agencji INSOURCE.
Opublikowany raport wskazuje także na fakt, że marki starają się tworzyć treści, które będą ciekawe dla konkretnej grupy osób. Związane jest to z koniecznością innego podejścia w przypadku firm oferujących produkty życia codziennego, a innego do tych, które oferują usługi. Przynosi to wymierne efekty w postaci „ruchu” na fan page. Dodatkowym wnioskiem płynącym z dwóch raportów jest konieczność uwzględnienia strategii biznesowej i wizerunkowej firmy w działaniach na portalu. Synergia odniesie większy skutek, działania nie będą oderwane od tych poza social media. Planując działania na Facebooku, trzeba nastawić się na osiągnięcie efektów w dłuższej perspektywie czasowej.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Badania odbywały się na przełomie maja i czerwca 2012 roku. Obie części raportu dostępne są tu.