Ruszyła kampania promująca program „Drogowe ABC” – wspólną inicjatywę Polskiego Czerwonego Krzyża i Circle K

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Ruszyła kampania promująca program „Drogowe ABC” – wspólną inicjatywę Polskiego Czerwonego Krzyża i Circle K

W marcu br. PCK we współpracy z Circle K Polska zainauguruje w przedszkolach w całej Polsce pierwszą edycję programu edukacyjnego o bezpieczeństwie w ruchu drogowym. Już teraz ruszyła kampania promująca projekt w mediach. Na stacjach Circle K trwa akcja wspierająca program „Drogowe ABC".

„Drogowe ABC” to wspólna inicjatywa PCK i sieci stacji Circle K. Celem programu jest edukacja dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat) w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Działania edukacyjne rozpoczną się w przedszkolach w marcu i będą trwały do czerwca 2019 roku, obejmując 25 tysięcy dzieci z przedszkoli w całej Polsce. Program wspierają ambasadorowie marki, Tomasz Kuchar i Karolina Pilarczyk, którym tematy bezpieczeństwa w ruchu drogowym są szczególnie bliskie. Program w całości finansowany jest ze środków przekazanych przez partnera programu – firmę Circle K.

Dodatkowo, akcję edukacyjną wspomagają działania sprzedażowe. Od 16 stycznia do 20 marca br. z każdej kawy, herbaty lub gorącej czekolady zakupionej na stacjach Circle K w całej Polsce, firma przekaże 10 groszy na realizację programu „Drogowe ABC”. Ciepłe napoje z kawiarki będzie można samodzielnie przygotować w specjalnie zaprojektowanym kubku nawiązującym do szaty graficznej programu edukacyjnego. Całość kampanii wspierają także spoty telewizyjne, radiowe oraz promocja w internecie.

– Współdziałanie na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności bezpieczeństwa dzieci, jest nam szczególnie bliskie i spójne z naszą misją jako firmy odpowiedzialnej społecznie. Wierzymy, że odpowiednia edukacja wśród najmłodszych jest najlepszym i najbardziej efektywnym sposobem, by budować odpowiedzialne i świadome społeczeństwo. „Drogowe ABC” to ważna inicjatywa, która w przystępny i ciekawy sposób przekazuje dzieciom wiedzę, jednocześnie ucząc prawidłowych wzorców zachowań, które na co dzień mogą podnosić bezpieczeństwo całych rodzin. Dlatego firma Circle K zdecydowała się przekazać część zysku z każdego gorącego napoju z kawiarki zakupionego na naszych stacjach do PCK na rzecz programu „Drogowe ABC” – mówi Rafał Droździak, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Circle K Polska.

Dlaczego edukacja dzieci jest taka ważna?

Najmłodsi mogą być już świadomymi uczestnikami ruchu drogowego. Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby programu wśród rodziców i opiekunów, ponad 80% dzieci w drodze do przedszkola lub szkoły przechodzi przez przejście bez sygnalizacji świetlnej, 68% przemieszcza się przed świtem lub po zmroku, a ponad 65% dzieci musi zejść na jezdnię ze względu na brak chodnika lub utrudnienia dla pieszych. Oznacza to, że już kilkuletnie dzieci codziennie narażone są na niebezpieczeństwo. Mimo to co piąty rodzic przyznaje, że sam nie ma wystarczającej wiedzy, a co siódmy – czasu, aby uczyć swoje dziecko zasad bezpieczeństwa na drodze czy podstaw udzielania pierwszej pomocy. Tymczasem okres edukacji przedszkolnej to najlepszy moment, by zacząć budowanie świadomości i wzmacnianie wśród dzieci prawidłowych postaw, które poprawią ich bezpieczeństwo i wpłyną na prawidłowe postępowanie w przyszłości.

Więcej informacji dostępnych jest na stronach www.drogoweABC.pl i www.pck.pl

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij