SARE: E-mail marketing zajmuje pierwsze miejsce w komunikacji marketingowej [raport]

SARE właśnie opublikowało raport z XV Badania wykorzystania poczty elektronicznej. Analizując odpowiedzi i podsumowując badanie, możemy zaprzeczyć plotkom, że e-mail marketing czasy świetności ma już za sobą. Nadal zajmuje on pierwsze miejsce w komunikacji marketingowej!
O autorze
2 min czytania 2019-01-28

Uzyskany raport ma na celu przedstawienie sposobu wykorzystania poczty elektronicznej oraz monitorowanie zmian i trendów w komunikacji marketingowej. Dzięki respondentom badania dowiedzieliśmy się więcej o sile kanału e-mail i kampaniach na nim opartych. Wyniki badania pozwalają na poznanie preferencji współczesnego konsumenta w Internecie i mają realny wpływ na kształt media planów i strategii w komunikacji marketingowej. Poszczególne części raportu okrasili komentarzem eksperci z branży marketingu, monitorowania mediów i prawa. Czego się dowiedzieliśmy? Odnotowaliśmy kilka utrzymujących się tendencji, ale też pewne pytania przyniosły zaskakujące odpowiedzi. Raport XV edycji Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce potwierdził, że e-mail marketing ma się dobrze, bo aż 77% ankietowanych chętnie subskrybuje newslettery.

Co i dlaczego czytamy?

Wysoko na liście otrzymywanych newsletterów plasują się mailingi programów lojalnościowych i serwisów zakupowych. Wciąż na pierwszym miejscu znajdują się newslettery branżowe i informacyjne.

Zaskakujące wyniki przyniosło w tym roku pytanie o powody zapisu do newslettera. Okazuje się, że większość ankietowanych rozpoczyna subskrypcję ze względu na korzyści, takie jak upominki, zniżki czy oferty specjalne. 60% respondentów zapisuje się na newsletter przez wzgląd na tematykę serwisu. Niemal połowa respondentów ceni sobie szybki dostęp do informacji.

Z jaką częstotliwością wysyłać mailingi?

Według badania marketerzy powinni dbać o jakość komunikacji ze swoimi odbiorcami! Jeśli chcemy budować trwałe relacje, należy trzymać się deklarowanych przy zapisie na newsletter ustaleń. Konieczne jest wywiązanie się z obietnic dotyczących, np.: częstotliwości wysyłanych maili do klienta lub rodzaju i formy takich wysyłek.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Pokonanie pierwszej linii obrony, czyli jak uniknąć „spalenia przed przeczytaniem”? Stosujmy teorię luki informacyjnej, a nasze maile rzadziej spotkają się z guzikiem „kasuj” przed otwarciem. (…) Wysyłajmy tyle, ile zapowiadaliśmy. Jeśli zamierzamy wysyłać maile codziennie, zapowiedzmy przy zapisie wyraźnie, że to codzienne maile. Jeśli wysyłki będą raz w tygodniu – warto to powiedzieć z góry. Oczywiście, będą tacy, którym wysyłki się znudzą, ale najgorsze, co możemy zrobić, to zaskoczyć odbiorcę częstotliwością, której się nie spodziewał – wyniki badania dotyczące powodów usuwania maili bez wcześniejszego ich otwarcia komentuje Paweł Tkaczyk.

Renesans E-mail Marketingu

Marketerzy nie wykorzystują w pełni potencjału newsletterów! Wysyłki prowadzi jedynie 21% badanych firm. Z różnych powodów, jak brak danych o odbiorcach czy odpowiednich narzędzi, personalizacji nie stosuje aż 54% ankietowanych. Spadek notujemy także wśród użytkowników profesjonalnych systemów marketing automation. Z zewnętrznych programów korzysta tylko 32% ankietowanych. Zaniedbywanie komunikacji z klientami może przynosić długofalowe negatywne konsekwencje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Patronat nad tegorocznym Badaniem objęli: NowyMarketing, MamStartup, Online Marketing Polska, IAB Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej, Koncept, Marketer+, Tygrysy Biznesu, JU, Fundacja Force, Dobre Softy, Szef Sprzedaży, Nowoczesna firma, IMM, Agencja Badawcza BioStat, INIS, Salelifter,

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport dostępny jest na stronie sare.pl/raport/