„Małomiasteczkowy kiosk” z aukcji WOŚP wylicytowany przez ANSWEAR.com

„Małomiasteczkowy kiosk” z aukcji WOŚP wylicytowany przez ANSWEAR.com

ANSWEAR.com wylicytował „Małomiasteczkowego kiosku”, który Dawid Podsiadło przeznaczył na rzecz WOŚP. O kulisach licytacji opowiada Wojciech Tomaszewski, dyrektor ds. marketingu i e-commerce ANSWEAR.com.

31 stycznia zakończyła się aukcja WOŚP „Małomiasteczkowego kiosku” Dawida Podsiadło. Jak się okazało, to niezwykłe stoisko trafi w ręce platformy ANSWEAR.com. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

„Małomiasteczkowy kiosk” był elementem promocji płyty Dawida Podsiadło „Małomiasteczkowy”, której premiera miała miejsce 19 października 2018 roku. Zielony kiosk pojawił się tego dnia przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie, a sam piosenkarz sprzedawał w nim swój nowy album. 

Dlaczego postanowiliście wziąć udział w aukcji?

Wojciech Tomaszewski, dyrektor ds. marketingu i e-commerce ANSWEAR.com: Uważam, że połączenie wspaniałej akcji charytatywnej, jaką niewątpliwie jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz Dawida Podsiadły, doskonałego artysty, jest po prostu cudowne. Nie mówiąc o tym, że abstrahując od tematów artystyczno-muzycznych, Dawida postrzegamy po prostu jako sympatycznego i dobrego człowieka. I nie zdradzę chyba wielkiej tajemnicy, jeśli powiem, że ma on u nas w firmie dziesiątki fanów.

Widzieliśmy, że końcówka aukcji była bardzo burzliwa?

W.T.: Oj, tak. Bardzo się denerwowaliśmy, ponieważ mocno nam zależało na wygraniu tej aukcji. Początkowa strategia zakładała, że ujawnimy się dopiero na sam koniec, ale trochę przestraszyliśmy się, że coś może nie zadziałać na nowym koncie i postanowiliśmy przetestować mechanizmy licytacji kilka godzin przed jej końcem. Ostateczną kwotę wpisaliśmy kilkadziesiąt sekund przed zakończeniem aukcji. A później nastąpiły ostatnie nerwowe sekundy i wielki wybuch radości. Wydaje mi się, że gdybyśmy otrzymali informacje, że dostajemy atrakcyjne premie, to i tak, w tym momencie, o 15:45, nie cieszylibyśmy się z tego równie radośnie i spontanicznie, jak z wygrania kiosku.

Czy braliście udział w innych aukcjach charytatywnych?

W.T.: ANSWEAR jest młodą spółką „na dorobku”, ale braliśmy już udział w kilku akcjach charytatywnych. Część była zainicjowana przez pracowników, a część przez firmę. Wspomagaliśmy Szlachetną Paczkę, pomagaliśmy też kilka razy domom dziecka (szukaliśmy placówek odległych od wielkich miast, w gorszej kondycji finansowej). Wspieraliśmy także kilka biednych rodzin w potrzebie, bez korzystania z pośrednictw fundacji. Mamy szczęście, że nasi pracownicy są bardzo wyczuleni na takie sytuacje. Jestem przekonany i jako szef marketingu mogę to właściwie obiecać, że nie jest to nasze ostatnie słowo w tym obszarze. Wraz ze wzrostem firmy i poprawą jej rentowności, będziemy coraz mocniej angażować się w akcje zarówno charytatywne jak i te społeczne. Chciałbym, że było to w DNA naszej marki.

Co zamierzacie zrobić teraz z kioskiem?

W.T.: Planowaliśmy tylko pochwalić się wygraną na naszym profilu na Facebooku i Instagramie, a następnie zamilknąć na kilka tygodni i przygotować wszystkie szczegóły fajnego projektu. Widzę, że Nowy Marketing jest jednak bardzo „czujnym” medium i od razu przystąpiliśmy do zadawania konkretnych pytań. Na razie mogę tylko powiedzieć, że mamy już pierwszą „miejscówkę” pod kiosk i będzie to jedno z naszych ulubionych miejsc w Krakowie, nad Wisłą. Co dalej? Zdradzę tylko, że chcielibyśmy wystartować na wiosnę. I co najważniejsze, zależy nam na tym, aby nie traktować od dzisiaj tej akcji tylko i wyłącznie w kategoriach komercyjnych, ale z wszystkich sytuacji i projektów, do których będziemy wykorzystywać kiosk w przyszłości, część zysków nadal przekazywać na WOŚP. Jeżeli nie będzie to jednorazowa akcja i jednorazowy przelew dla fundacji, będzie to jeszcze piękniejsze. Niech kiosk nadal żyje swoim życiem.

PS

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2018 roku marka ANSWEAR? Które kanały komunikacji marketingowej były dla marki najważniejsze? Jaki budżet przeznacza na działania online? Jak zmieni się to w 2019 roku?

PS2

„Jest Sztywniutko!” – w sklepie internetowym Answear.com pojawiła się oryginalna kolekcja inspirowana serialem HBO „Ślepnąc od świateł”. Do wyboru bluzy lub t-shirty z charakterystycznym napisem.

PS3

Dawid Podsiadło znowu zaskakuje pomysłowością – teraz dla swoich fanów przygotował Małomiasteczkową krzyżówkę. Aby odgadnąć główne hasło, trzeba najpierw znaleźć hasła z 40 billboardów w 40 miastach w Polsce.

PS4

Po śmierci śp. Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicz użytkownicy Facebooka hojnie przekazywali datki do „ostatniej puszki Pana Prezydenta dla WOŚP” w internetowej zbiórce pieniędzy. Początkowo celem było zebranie 1000 złotych, ostatecznie zaś udało się zebrać prawie 16 mln złotych.

PS5 

Influencer marketing naprawdę ma moc. Mamaginekolog stworzyła dwa ebooki, ze sprzedaży których cały dochód miał zostać przeznaczony na konto WOŚP. W dwa dni trwania akcji udało się zebrać 1 milion złotych.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij