Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Mastercard wprowadza dźwiękową identyfikację marki

Aby nadać ekspresji marki nową dynamikę, Mastercard wprowadza jej dźwiękową identyfikację. Jest to kompleksowa architektura dźwiękowa, która otwiera nowy rozdział w historii marki. Klienci korzystający z rozwiązań Mastercard na całym świecie będą słyszeć tę samą charakterystyczną melodię.
O autorze
1 min czytania 2019-02-11

Wprowadzenie identyfikacji dźwiękowej stanowi element obecnej transformacji marki Mastercard, której symbolu graficznego firma od niedawna używa również bez podawania jej nazwy.

– Dźwięk dodaje istotny, nowy wymiar do tożsamości naszej marki. W przyszłości będzie to ważny element, po którym ludzie będą rozpoznawać Mastercard. Postawiliśmy sobie ambitny cel, jakim było stworzenie melodii, która będzie charakterystyczna i autentyczna, a jednocześnie będzie można ją dopasować do różnych kultur i nośników. Nasza marka dźwiękowa ma nie tylko akcentować naszą obecność, lecz także być pozytywnie odbierana na całym świecie – mówi Raja Rajamannar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Mastercard.

Aby melodia Mastercard była pozytywnie odbierana na całym świecie, firma zaangażowała muzyków, artystów i agencje z całego świata, w tym muzycznego innowatora Mike’a Shinodę z Linkin Park.

Owocem tej współpracy jest charakterystyczna, zapadająca w pamięć melodia, którą można dostosować do różnych nośników i kultur. Dzięki temu Mastercard trafia do lokalnego odbiorcy, a jednocześnie na całym świecie mówi jednym głosem. Ponadto zastosowanie różnych instrumentów muzycznych i zróżnicowanego tempa pomaga odtwarzać melodię Mastercard w kilku stylach, takich jak operowy, kinowy i bardziej dynamiczny, jak również tworzyć liczne interpretacje regionalne.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Melodia Mastercard stanowi fundament architektury dźwiękowej firmy i będzie używana w wielu kontekstach, od logo dźwiękowych oraz dzwonków na telefon, poprzez muzykę na czekanie, aż po dźwięki akceptacji w punktach sprzedaży.

Debiut melodii na nagrodach GRAMMY

W tygodniu przyznania 61. Nagrody GRAMMY Mastercard uruchomił nowy, wielokanałowy program marketingowy, w którym bierze udział artystka nominowana do tej nagrody, Camila Cabello. Będzie to pierwszy materiał kreatywny, w którym pojawi się dźwiękowe logo firmy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Po wprowadzeniu melodii Mastercard w Stanach Zjednoczonych, pojawi się ona również na ceremonii wręczenia nagród BRIT Awards w Londynie, a następnie na konferencji Mobile World Congress w Barcelonie. Kolejne wdrożenia dźwiękowe Mastercard będą zapowiadane na całym świecie w nadchodzących miesiącach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji o ewolucji marki Mastercard, jak również same dźwięki składające się na jej tożsamość dźwiękową można znaleźć na stronie biura prasowego.