Carrefour otworzył nowy lokal w Bydgoszczy w duchu zero waste

Carrefour otworzył nowy lokal w Bydgoszczy w duchu zero waste
Ze swoimi woreczkami, słoikami i pudełkami – tak w hipermarkecie Carrefour przy ul. Skarżyńskiego 2 w Bydgoszczy mogą zrobić zakupy klienci, którym bliska jest idea zero waste.
O autorze
1 min czytania 2019-03-01

Hipermarket Carrefour w Galerii Fordon w Bydgoszczy to pierwszy sklep sieci, w którym klienci mogą kupić produkty na wagę do swoich opakowań. Poza zważeniem warzyw i owoców do swojego woreczka, co sieć umożliwia w swoich sklepach, w bydgoskim hipermarkecie klienci mogą do własnych opakowań kupić też inne produkty na wagę. Są wśród nich, m.in. wędliny, sery, kapusta, czy ogórki kiszone.

Każdy, kto zechce wybrać się na przyjaźniejsze dla środowiska zakupy, powinien tylko pamiętać, aby zabrać z domu swoje pudełeczka lub słoiki. W sklepie wystarczy przekazać opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami. Sprzedawca wytaruje pudełko, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie.

– W Carrefour dostrzegamy problem opakowań z tworzyw sztucznych, które znacząco zanieczyszczają środowisko. Dlatego w ubiegłym roku Grupa Carrefour podjęła zobowiązanie dotyczące polityki opakowaniowej. Jednym z jej głównych celów jest wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku. Globalnym działaniom firmy towarzyszą też lokalne inicjatywy, które wprowadzane są testowo przez poszczególne sklepy. Jedną z nich jest nasza propozycja zakupów z własnymi opakowaniami w Bydgoszczy. Do skorzystania z tej możliwości zapraszamy klientów poprzez specjalne oznaczenia w sklepie i dodatkową usługę na stoiskach tradycyjnych – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Warto dodać, że w ramach swojej strategii opakowaniowej, Grupa Carrefour postanowiła też zredukować masę opakowań marki własnej do 2022 roku o 5% w stosunku do roku 2017. W sklepach Carrefour Polska są już dostępne pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań. Sieć zachęca też do zakupu kawy do własnego kubka wielokrotnego użytku we wszystkich bistro „Smacznie”, działających przy hipermarketach Carrefour.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto, Carrefour Polska zamierza do końca 2020 roku wprowadzić do sprzedaży torby kasowe pochodzące wyłącznie z recyklingu odpadów powstających w sklepach sieci.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W wybranych Lidlach w Polsce wprowadzono specjalną półkę z produktami z krótkim terminem przydatności, przecenionymi nawet o 70%. Znaleźć tam można m.in. pieczywo, owoce oraz warzywa z krótkim terminem przydatności. Tym samym Lidl chce walczyć z marnowaniem żywności.