Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas wykupiły „Twój Weekend” i wraz z Gazeta.pl wydają ostatni numer będący przeciwieństwem tego, co magazyn publikował przez 27 lat

Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas wykupiły „Twój Weekend” i wraz z Gazeta.pl wydają ostatni numer będący przeciwieństwem tego, co magazyn publikował przez 27 lat
Od piątku 8 marca br. w kioskach oraz na stronie internetowej Twojweekend.pl dostępny będzie ostatni w historii numer najbardziej znanego polskiego pisma erotycznego „Twój Weekend” – tym razem jako zupełne przeciwieństwo tego, czym magazyn był przez ostatnie 27 lat.
O autorze
2 min czytania 2019-03-07

Zamknięcie najdłużej wydawanego polskiego pisma erotycznego to sprzeciw wobec uprzedmiotowieniu kobiet. Przez 27 lat „Twój Weekend” sprowadzał je wyłącznie do roli obiektów seksualnych, teraz Gazeta.pl wraz z Mastercard i Bankiem BGŻ BNP Paribas wyda specjalny ostatni numer magazynu, który poświęci m.in. niezwykłym kobietom.

– W grudniu wystawiono na sprzedaż jedno z najstarszych, kultowych w pewnych kręgach polskich pism erotycznych. Natychmiast podjęliśmy decyzję, żeby je kupić. I zamknąć. Chodzi o symboliczny koniec epoki uprzedmiatawiania kobiet. W ostatnim numerze „Twojego Weekendu” nie będzie więc roznegliżowanych zdjęć i seksistowskich tekstów. Będą za to materiały o sile, mądrości i pięknie. Zadbały o to utalentowane redaktorki, autorki i fotografki oraz równie zdolni redaktorzy i autorzy. Mamy nadzieję, że właśnie taki „Twój Weekend” będzie głosem w ważnej dyskusji o potrzebie równości – mówi Agnieszka Siuzdak, dyrektor pionu Gazeta.pl

Ostatni „Twój Weekend” to historie kobiet i mężczyzn, przedstawione w artykułach, wywiadach i felietonach. Magazyn składa się z 48 stron autentycznych, poruszających treści, które powinien przeczytać każdy, bez względu na płeć. Wśród autorów znaleźli się m.in. Rikha Sharma Rani, dziennikarka współpracująca m.in. z „New York Times”, Maria Rotkiel, terapeutka i psycholożka, oraz Rafał i Tymek Bryndalowie, Miłosz Brzeziński czy Rafał Madajczak.

W ostatnim wydaniu „Twojego Weekendu” zachowane zostały znane dotychczasowym czytelnikom sekcje i rubryki, takie jak: Dossier, Pozycje, Plakat czy Komiks, by w przewrotny sposób nadać im zupełnie nowe znaczenie. W wyjątkowej sesji okładkowej autorstwa Weroniki Ławniczak z Papaya Films wzięły udział Ewa Kasprzyk, Orina Krajewska i Joanna Jędrzejczyk. Redaktorkami prowadzącymi ostatniego wydania zostały Marzena Szkolak i Magda Karpińska z Gazeta.pl.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Inicjatorami i pomysłodawcami akcji są Gazeta.pl i VMLY&R Poland, a jej głównymi partnerami firmy Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas, które angażują się w działania wspierające kobiety oraz wdrażają w swoich organizacjach strategie równościowe. Wavemaker odpowiada za media, współpracę z influencerami oraz wsparcie kreatywne projektu. Produkcję wizualną contentu realizuje Papaya Films. Projekt wspiera także Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką.

– Jako bank aktywnie angażujemy się w działania w obszarze wspierania różnorodności, wdrażania strategii równościowych i zwalczania dyskryminacji, szczególnie poprzez realizowane projekty i podejmowane inicjatywy. Czego przykładem są m.in. nasza ostatnia kampania „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach?”, której celem było wywołanie szerokiej dyskusji na temat roli kobiet i ich rosnącej odpowiedzialności w życiu społecznym i zawodowym, czy kampania #DOCENIAJnieoceniaj, która również porusza ważne tematy społeczne. Dlatego poprzez nasz udział w projekcie ostatni „Twój Weekend”, chcemy zwrócić uwagę na kolejny istotny temat dotyczący równości płci, równouprawnienia, bo różnorodność w pracy, w szkole, czy w domu jest naturalna i potrzebna. Wierzymy, że takie inicjatywy są ważne i potrzebne. Liczymy, że ostatni „Twój Weekend” zachęci do autorefleksji, wywoła dyskusję i zainspiruje do zmiany w codziennym życiu – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający pionu komunikacji w Banku BGŻ BNP Paribas.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Od piątku 8 marca ostatni „Twój Weekend” w nakładzie 20 tysięcy sztuk dostępny będzie przez trzy miesiące w salonikach prasowych oraz w salonach sieci Empik. Jego wersję elektroniczną można kupić poprzez stronę Twojweekend.pl. Cena wydania to 9,99 zł.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcji towarzyszy kampania reklamowa, która swoim zasięgiem obejmuje nośniki reklamy zewnętrznej, kina, radio, prasę i Internet (serwisy internetowe i media społecznościowe, m.in. Facebook, Instagram). Na potrzeby akcji przebudowano także dotychczasowy serwis Twojweekend.pl. Działania reklamowe wspierają również influencerzy.

Akcja promowana jest pod hasztagiem #TwojWeekend – organizatorzy zachęcają internautów do wsparcia inicjatywy poprzez podzielenie się w mediach społecznościowych zdjęciem okładki ostatniego „Twojego Weekendu” wraz z hasztagiem.