Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Barbie świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek

Firma Mattel świętuje urodziny najsłynniejszej lalki na świecie – Barbie – która już od 60 lat inspiruje dziewczynki, zachęcając do wiary w swój nieograniczony potencjał oraz do spełniania marzeń.
O autorze
2 min czytania 2019-03-07

Barbie nieprzerwanie od 60 lat inspiruje do budowania lepszej rzeczywistości, w której dziewczynki mogą osiągać wszystko, co sobie wymarzą. Z tej okazji Barbie uhonorowała wyjątkowe grono inspirujących kobiet z całego świata tytułem Barbie Shero oraz podjęła kroki mające na celu zminimalizowanie zjawiska dream gap.

Jak wskazują badania, dziewczynki już w wieku około 5 lat tracą pewność siebie i wiarę we własne możliwości (zjawisko dream gap). Stereotypy kulturowe, ukryte uprzedzenia, system wychowywania czy edukacji, a nawet wizerunek dziewczynek i kobiet kreowany przez media pogłębiają to przekonanie. Barbie podejmuje aktywne działania mające na celu zapobieganie temu trendowi poprzez budowanie świadomości, wyrównywanie szans dziewczynek i pomaganie im w realizacji swoich marzeń.

Barbie Shero to globalny projekt firmy Mattel, którego celem jest wyróżnienie kobiet-wzorów do naśladowania. Wyróżnienie przyznawane od 2015 roku na świecie, w 2018 roku po raz pierwszy trafiło do Polki – Martyny Wojciechowskiej. W 2019 roku tytuł Barbie Shero i lalkę inspirowaną swoim wyglądem otrzymała Iwona Blecharczyk – zawodowy kierowca ciężarówki. By spełnić swoje marzenie i wykonywać ten zawód, musiała pokonać długą drogę, mierząc się z wieloma uprzedzeniami i stereotypami. Dzięki wytrwałości i determinacji osiągnęła swój cel. Dziś jest ekspertem w swojej dziedzinie, zajmuje się wielkogabarytowym transportem specjalistycznym, jeździ na długich dystansach i za kółkiem spędza większą część swojego życia. Dzięki kanałom social media Iwona przybliża swoją pracę, zawodowe podróże i codzienne życie kierowcy w trasie, szerokiemu gronu odbiorców. Popularność i sympatię zyskała dzięki swojemu kanałowi na YouTubie, który śledzi już ponad 250 tys. subskrybentów, a niektóre z filmów osiągają ponad milionową liczbę wyświetleń.

– Barbie od 60 lat inspiruje kolejne pokolenia dziewczynek i przekonuje, by wierzyły, że mają wybór. Nieustannie zmieniając się, wcielając się w role ponad 200 przedstawicielek różnych zawodów, startując w sześciu kampaniach prezydenckich oraz w podróży na Księżyc przed Neilem Armstrongiem, Barbie stała się najlepszym wzorem dla dziewczynek. Pokazuje, że dziewczynki powinny wkraczać w świat, w którym jako kobiety mogą realizować się w każdym zawodzie. Poprzez nasze globalne działania minimalizujemy zjawisko dream gap i umacniamy Barbie jako markę stale wspierającą dziewczynki – powiedziała Lisa McKnight, dyrektor generalny i wiceprezes Barbie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Barbie świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek, inicjując szereg akcji i projektów na całym świecie:

Przyznając wyróżnienia Barbie Shero – nagradza kobiety-bohaterki (ang. she + hero) za niezłomność i przełamywanie schematów oraz odwagę w poszukiwaniu własnej drogi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Barbie wyróżnia ponad 20 kobiet z całego świata, w wieku od 19 do 85 lat, mówiących w 14 językach.
  • To największa i najbardziej zróżnicowana grupa kobiet wyróżniona przez Barbie od 2015 roku w ramach projektu Barbie Shero.
  • Wyróżnione kobiety otrzymują jedyną w swoim rodzaju lalkę inspirowaną ich wyglądem.
  • W Polsce, w 2019 roku tytuł Barbie Shero i swoją lalkę otrzymała Iwona Blecharczyk – zawodowy kierowca ciężarówki transportu specjalistycznego – której trudna droga do wymarzonego zawodu może być przykładem realizacji prawdziwej pasji i konsekwencji w osiąganiu celów.

Wspierając The Barbie Dream Gap Project – poprzez dedykowanie zasobów oraz przekazanie funduszy organizacjom wspierającym projekt Barbie Dream Gap, który ma celu wyrównywanie szans dziewcząt.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Barbie przekaże grant od sprzedaży lalek w USA poprzez Mattel Children’s Foundation – 1$ od każdej sprzedanej lalki aż do kwoty 250 tys. dolarów.
  • Barbie zachęca do przystąpienia do społeczności @barbie, aby przeciwdziałać dream gap. Każdy może stworzyć opowieść zgodnie z filozofią Barbie, inspirując się historiami dziewczynek z własnego otoczenia i podzielić się nią, używając hasthagów: #Barbie60 i #YouCanBeAnything.

Wskazując Barbie jako wzór do naśladowania – poprzez inspirujące treści filmowe Barbie bawi i uczy.

  • Jako marka nr 1 dla dziewczynek na YouTubie Barbie wciela się w rolę vloggerki, przekazując wartościowe porady i przesłania.

Współpracując z partnerami w różnych kategoriach – od zabawek do apparelu i publikacji.

  • Kolekcja lalek „Barbie Kariera 60” wyróżnia sześć zawodów, w których nadal pracuje mało kobiet. Są to: astronauta, pilot, sportowiec, dziennikarz, polityk i strażak.
  • Współpraca z wieloma partnerami m.in. z branży odzieżowej, spożywczej, beauty, podróżniczej oraz wydawniczej, aby uczcić to ważne wydarzenie.