TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Mobilne zwyczaje warszawiaków – sonda Eniro

Firma Eniro Polska, właściciel wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, zbadała preferencje mieszkańców dużych miast dotyczące wyszukiwania informacji lokalnych za pomocą aplikacji mobilnych. Jak wynika z sondy ulicznej najczęściej szukamy restauracji, barów i rozrywek.
O autorze
1 min czytania 2013-08-30

Badanie pozwoliło poznać aktualne trendy i preferencje dotyczące nowoczesnych form poszukiwania informacji. Sonda uliczna została zrealizowana w centrum Warszawy w sierpniu 2013 roku. Przepytano osoby młode, potencjalnie najbardziej aktywnie korzystające z technologii mobilnych.

Wyniki pokazują, że aż 90% przepytanych młodych mieszkańców miasta posiada telefon dotykowy, a zdecydowanymi użytkownikami aplikacji mobilnych są mężczyźni, aż 70%.

Potrzeby dotyczące informacji zmieniają się w zależności od miejsca, w którym się znajdujemy. W centrum miasta zdecydowanie częściej szukamy rozrywek i konkretnych usług, np. restauracji czy krawcowej, a w innych, dalszych dzielnicach np. sklepów, bankomatów czy przychodni.

45% przepytanych osób ściąga aplikacje do wyszukiwania lokalnego na smartfony. Odpowiedzi na pytanie: z jakich aplikacji najczęściej korzystają poszukując informacji lokalnych były bardzo zróżnicowane. Wymieniano: NextBike, Panorama Firm, Google czy Lokalnie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Prawie 100% badanych było zainteresowanych korzystaniem z bezpłatnej aplikacji, która posiadałaby największą, aktualną bazę danych, dzięki której łatwo można byłoby znaleźć niezbędne miejsca w pobliżu.

– Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie sondy, ponieważ chcieliśmy dowiedzieć się na przykładzie miasta stołecznego jak mieszkańcy dużych aglomeracji korzystają ze smartfonów. Jakie są ich preferencje i czego najczęściej szukają lokalnie. Byliśmy ciekawi czy młodzi użytkownicy znają aplikację mobilną Panorama Firm i okazuje się, że, aż 60% zapytanych o niej słyszało – mówi Iwona Dziedzic-Gawryś, Specjalista ds. Public Relations w Eniro Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Badanie preferencji dotyczących aplikacji mobilnych młodych mieszkańców miasta pokazuje, iż aktywnie korzystają z różnych form pozyskania niezbędnych informacji, za pomocą smartfona. Chętnie korzystaliby z bezpłatnej, łatwej w obsłudze aplikacji do wyszukiwania lokalnego, która posiadałaby dobrą nawigację ułatwiającą swobodne poruszanie się oraz aktualną, pełną bazę danych o swoim mieście.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się