Nauka malarstwa od Rembrandta dzięki sztucznej inteligencji

Nauka malarstwa od Rembrandta dzięki sztucznej inteligencji

Z okazji 350 rocznicy śmierci holenderkiego malarza Rembrandta, ING przygotowało serię tutoriali, w których sam artysta uczy malarstwa.

Zapytacie – jak to możliwe? Otóż, ING we współpracy m.in. z Rijksmuseum w Amsterdamie oraz historykami sztuki zbadało korespondencję malarza oraz jego biografię, by za pomocą sztucznej inteligencji odtworzyć osobowość i schematy mowy wybitnego artysty.

Dzięki temu udało się stworzyć serię tutoriali, w których można usłyszeć głos idealnie naśladujący ten nieżyjącego już od 350 lat malarza. Oczywiście wzięto również pod uwagę różnice między współczesnym językiem, a tym używanym w XVII wieku.

Za realizację odpowiada agencja JWT Amsterdam.

Kampania „The Rembrandt Tutorials” jest kontynuacją akcji „The Next Rembrandt”, w której również dzięki AI odtworzono obrazy słynnego malarza.

PS

Czegoś takiego jeszcze nie było – marka Swatch do zaprojektowania limitowanego zegarka zaprosiła… świnię! Jest to jednak nietypowe zwierzę, bo już od jakiegoś czasu maluje obrazy, w efekcie czego doczekało się pseudonimu Pigcasso.

PS2

Sztuka i popkultura nieustannie się przenikają. Muzeum Narodowe w Warszawie postanowiło wykorzystać ten fakt i stworzyło nietypowe wydarzenie, podczas którego poszukiwane będą obrazy pojawiające się w teledysku do utworu „Nagasaki” Katarzyny Nosowskiej.

PS3

Pozostając w temacie marketingu kultury, osoby zajmujące się zawodowo promocją kultury i sztuki opowiadają o tym, jakie metody marketingowe są według nich najskuteczniejsze w promocji działań kulturalnych.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij