TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Branża retail lubi chmurę? Badania SAP i Forrester Consulting

Rozwiązania cloud budzą coraz większe zainteresowanie w branży handlowej na świecie. 87% menedżerów z branży retail badanych przez SAP i Forrester Consulting docenia znaczenie oprogramowania chmurowego wspierającego całościowo procesy biznesowe.
O autorze
1 min czytania 2019-03-13

Badacze SAP i Forrester Consulting podzielili firmy badanych menedżerów retail z 9 krajów na dwie grupy: deklarujące się jako innowacyjne oraz pozostałe. Według badań 81% respondentów z firm innowacyjnych rozpoczęło lub zakończyło już proces transformacji cyfrowej. W przypadku pozostałych firm było to już znacznie mniej, bo 55%.

Z chmurą bardziej innowacyjni 

Dane te pokazują, że detaliści nadający ton swojej branży koncentrują się obecnie na budowaniu jak najlepszych doświadczeń dla swoich klientów, a wykorzystują do tego celu różne rozwiązania. Digitalizują łańcuchy dostaw oraz wprowadzają inteligentne technologie do swoich sklepów stacjonarnych oraz internetowych. Co więcej, liderzy przedstawieni w badaniu nie chcą poprzestawać na dotychczasowych działaniach, inwestując w kolejne cyfrowe narzędzia zwiększające zaangażowanie konsumentów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Detaliści, którzy chcą lepiej zrozumieć swoich klientów, dostawców oraz partnerów i nawiązać z nimi głębsze relacje, mogą wykorzystać do tego infrastrukturę chmurową. Retailerzy badani przez SAP i Forrester Research postrzegają chmurę jako kluczowy czynnik umożliwiający im realizację ich cyfrowych priorytetów. Są skłonni inwestować więcej w tę technologię w celu wsparcia procesów biznesowych, takich jak logistyka, badania i rozwój, jak również handel i sprzedaż.

Internet Rzeczy najlepszy dla retailu

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Badani za najbardziej przyszłościowe technologie w kontekście rozwoju cyfrowej sprzedaży uważają Internet Rzeczy (88% wskazań), analitykę w czasie rzeczywistym (86%) oraz uczenie maszynowe (84%). Aż 92% uważa, że wprowadzenie tych procesów do chmury miałoby pozytywny wpływ na zdolność do cyfrowej transformacji całego ekosystemu firmy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Retailerzy deklarujący się jako innowacyjni dostrzegają we wdrażaniu procesów transformacyjnych korzyści przekładające się na wzrost efektywności ich firmy (97% respondentów) oraz zwiększenie przewagi konkurencyjnej nad mniej zaawansowanymi technologicznie rywalami (93%).