„Pokrzyżuj plany oszustom” – Mastercard pomaga walczyć z przestępstwami metodą „na wnuczka” i tworzy specjalną krzyżówkę dla seniorów

„Pokrzyżuj plany oszustom” – Mastercard pomaga walczyć z przestępstwami metodą „na wnuczka” i tworzy specjalną krzyżówkę dla seniorów
Mastercard Polska przygotował nietypową kampanię mającą na celu ochronę seniorów przed oszustwami na tak zwaną legendę. Przestępstwa te, zwane potocznie metodą na wnuczka, polegają na wyłudzeniu od osób starszych ich oszczędności.
O autorze
1 min czytania 2019-03-18

W przypadku tych oszustw przestępcy dzwonią do swoich ofiar i podszywają się pod kogoś z rodziny, kto miał wypadek i potrzebuje gotówki. Popularne są również oszustwa na fałszywego policjanta, księdza lub kogoś z administracji.

Choć problem jest powszechnie znany, dotychczasowe metody walki nie przynoszą rezultatów. Mimo szeregu kampanii realizowanych przez policję czy akcji informacyjnych w kościołach, ilość przestępstw systematycznie wzrasta. Według ostrożnych szacunków w roku 2018 polscy emeryci stracili około 60 milionów złotych. W samej tylko Warszawie było to 22 miliony – o 4 miliony więcej niż w roku 2017.

Tymczasem najprostszą metodą zabezpieczenia przed oszustami jest trzymanie oszczędności w banku i płacenie kartą.

Z wiekiem nasze mózgi funkcjonują coraz słabiej. Jednym ze sposobów podtrzymywania ich sprawności jest rozwiązywanie krzyżówek. I to właśnie za pomocą krzyżówki Mastercard postanowił pomóc seniorom. W najnowszym numerze Tele Tygodnia, ulubionego czasopisma w grupie wiekowej 65+, pojawiła się specjalna krzyżówka, której pytania skonstruowane są w taki sposób, że odpowiedź na nie zmusza do nauki sposobów ochrony przed oszustwami „na legendę”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rozwiązanie krzyżówki należy wpisać kilka stron dalej, na reklamie Mastercarda, samą reklamę zaś należy powiesić w pobliżu telefonu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za kreację reklamy odpowiedzialna jest agencja McCann Worldgroup, zakupem mediów zajął się Carat.

PS

W ramach akcji promującej nowy album Dawida Podsiadło, w centrum Warszawy pojawił się mural z niezwykłą krzyżówką, do rozwiązania której potrzebne były hasła zamieszczone na 40 billboardach w 40 miastach w Polsce.

PS2

Co roku w wyniku zatrucia tlenkiem węgla ginie w Polsce wiele osób. Aby przeciwdziałać temu problemowi, agencja Grey Group Poland stworzyła wyjątkową kampanię, w ramach której na gazetkach reklamowych sklepów przypomniała o prostej technice sprawdzenia ciągu powietrza w mieszkaniu kartką papieru.

PS3

Salon WoshWosh w ramach tegorocznej akcji ponownie przeprowadził zbiórkę mającą na celu pomoc finansową dla Pana Adama, prowadzącego jeden z najstarszych zakładów szewskich w Warszawie.