zdjęcie: instagram.com/dove
Mimo że w dzisiejszych czasach wiele mówi się o różnorodności, niektóre kampanie czy plakaty reklamowe wciąż zdają się powielać stereotypowy wizerunek kobiety – szczupłej, wysokiej i do z białym kolorem skóry. Czasami nie jest to nawet wina agencji kreatywnej, która jest odpowiedzialna za stworzenie danej kampanii – jeżeli może dysponować jedynie zdjęciami ze stocka, które niestety nie idą z duchem czasu, nic dziwnego, że otrzymujemy kolejną kampanię z idealnie wyglądającymi blond pięknościami.
Zobacz również
W związku z tym marka Dove, Getty Images oraz agencja kreatywna Girlgaze zainicjowały projekt #ShowUs, w ramach którego stworzono ponad 5 tys. zdjęć stockowych, lecz tym razem prezentujących prawdziwe, różnorodne kobiety.
Zdjęcia przedstawiają 116 kobiet, pochodzących z 39 krajów. Co więcej, każda z nich otrzymała możliwość stworzenia własnych opisów i tagów do swoich fotografii – a warto dodać, że firma Getty Images nigdy dotąd nie pozwalały swoim modelom na takie coś.
Cóż, z pewnością dalej będziemy spotykać się ze stockowymi zdjęciami przedstawiającymi „kobietę śmiejącą się do sałatki”. Ale z pewnością projekt #ShowUs jest krokiem w dobrym kierunku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wszystkie zdjęcia stworzone w ramach projektu są dostępne na tej stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W lutym br. River Island wypuściło nową kampanię zatytułowaną „This is Family”, w której przedstawiono jednopłciowe pary w rolach rodziców.
PS2
Zapomnijcie o nieskazitelnie wyglądających modelkach w reklamach bielizny. Teraz jest czas na nurt #BodyPositive, czego przykładem jest kampania #AerieREAL, marki Aerie. Na zdjęciach możemy zobaczyć m.in. uśmiechniętą dziewczynę na wózku inwalidzkim, plus size i z widocznymi bliznami.
PS3
Firma kosmetyczna Benefit do swojej najnowszej kampanii zatrudniła Kate Grant, modelkę z zespołem Downa. To kolejny przykład świetnej akcji stworzonej w duchu nurtu body positive.