#ShowUs – Dove i Getty tworzą bardziej szczere i naturalne zdjęcia stockowe kobiet

#ShowUs – Dove i Getty tworzą bardziej szczere i naturalne zdjęcia stockowe kobiet
Marka Dove i Getty Images postanowiły położyć kres nienaturalnym i sztucznych zdjęciom stockowym kobiet. Stworzyły więc projekt #ShowUs, w którym występują prawdziwe, inspirujące i różnorodne kobiety.
O autorze
1 min czytania 2019-03-29

zdjęcie: instagram.com/dove

Mimo że w dzisiejszych czasach wiele mówi się o różnorodności, niektóre kampanie czy plakaty reklamowe wciąż zdają się powielać stereotypowy wizerunek kobiety – szczupłej, wysokiej i do z białym kolorem skóry. Czasami nie jest to nawet wina agencji kreatywnej, która jest odpowiedzialna za stworzenie danej kampanii – jeżeli może dysponować jedynie zdjęciami ze stocka, które niestety nie idą z duchem czasu, nic dziwnego, że otrzymujemy kolejną kampanię z idealnie wyglądającymi blond pięknościami.

W związku z tym marka Dove, Getty Images oraz agencja kreatywna Girlgaze zainicjowały projekt #ShowUs, w ramach którego stworzono ponad 5 tys. zdjęć stockowych, lecz tym razem prezentujących prawdziwe, różnorodne kobiety.

Zdjęcia przedstawiają 116 kobiet, pochodzących z 39 krajów. Co więcej, każda z nich otrzymała możliwość stworzenia własnych opisów i tagów do swoich fotografii – a warto dodać, że firma Getty Images nigdy dotąd nie pozwalały swoim modelom na takie coś.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Cóż, z pewnością dalej będziemy spotykać się ze stockowymi zdjęciami przedstawiającymi „kobietę śmiejącą się do sałatki”. Ale z pewnością projekt #ShowUs jest krokiem w dobrym kierunku.

Wszystkie zdjęcia stworzone w ramach projektu są dostępne na tej stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

W lutym br. River Island wypuściło nową kampanię zatytułowaną „This is Family”, w której przedstawiono jednopłciowe pary w rolach rodziców.

PS2

Zapomnijcie o nieskazitelnie wyglądających modelkach w reklamach bielizny. Teraz jest czas na nurt #BodyPositive, czego przykładem jest kampania #AerieREAL, marki Aerie. Na zdjęciach możemy zobaczyć m.in. uśmiechniętą dziewczynę na wózku inwalidzkim, plus size i z widocznymi bliznami.

PS3

Firma kosmetyczna Benefit do swojej najnowszej kampanii zatrudniła Kate Grant, modelkę z zespołem Downa. To kolejny przykład świetnej akcji stworzonej w duchu nurtu body positive.