Dom mody Gucci pod dowództwem Alessandro Michele przeszedł już wiele zmian. Mowa tu głównie o estetyce, przewrotnych kolekcjach i pokazach mody oraz niekiedy dziwacznych kampaniach. Tak jest w przypadku najnowszej reklamy promującej szminki linii Gucci Beauty, której dalece do stereotypowych kampanii do których przywykliśmy.
„Twarzą” nowej kolekcji kolorowych szminek Gucci Beauty została bowiem Dani Miller, punkowa wokalistka i artystka. To właśnie m.in. jej nieidealny zgryz reklamuje produkty z linii beauty.
Zobacz również
Obok Dani Miller na zdjęciach zobaczymy również modelki Mae Lapres, Achok Majak i Ellię Sophię Coggins.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Owa kampania Gucci daje wyraźny sygnał, że naturalność jest piękna. Włoski dom mody już od jakiegoś czasu wykorzystuje w swojej narracji tzw. „pochwałę brzydoty” i póki co dobrze mu to wychodzi. Wszak to właśnie millenialsi są największą grupą docelową brandu, i zmęczeni wyidealizowanymi wizerunkami modelek oraz modeli w kampaniach, „kupują” wszystko, co wiąże się z nurtem #bodypositive.
zdjęcia: facebook.com/gucci
PS
Majowa, specjalna edycja brytyjskiego Vogue’a „The Non-Issue” poświęcona jest kobietom, które nierzadko są dyskryminowane przez swój wiek.
PS2
Marka Dove i Getty Images postanowiły położyć kres nienaturalnym i sztucznych zdjęciom stockowym kobiet. Stworzyły więc projekt #ShowUs, w którym występują prawdziwe, inspirujące i różnorodne kobiety.
PS3
W lutym br. River Island wypuściło nową kampanię zatytułowaną „This is Family”, w której przedstawiono jednopłciowe pary w rolach rodziców.
PS4
Zapomnijcie o nieskazitelnie wyglądających modelkach w reklamach bielizny. Teraz jest czas na nurt #BodyPositive, czego przykładem jest kampania #AerieREAL, marki Aerie. Na zdjęciach możemy zobaczyć m.in. uśmiechniętą dziewczynę na wózku inwalidzkim, plus size i z widocznymi bliznami.