Polscy sportowcy dołączają do akcji #SportPrzeciwHomofobii

Polscy sportowcy dołączają do akcji #SportPrzeciwHomofobii
W marcu br. ruszyła kampania #SportPrzeciwHomofobii, w którą zaangażowało się wielu znanych sportowców z Polski. Teraz do akcji włączyła się grupa 40 młodych żeglarzy i żeglarek, którym nie spodobały się homofobiczne wypowiedzi olimpijki Zofii Klepackiej.
O autorze
1 min czytania 2019-05-17

Kampania #SportPrzeciwHomofobii powstała w reakcji na homofobiczny transparent wywieszony na stadionie Legii Warszawa podczas pewnego meczu. W akcję zaangażowali się już m.in. piłkarz Radek Majdan i jego partnerka Małgorzata Rozenek, podwójna mistrzyni świata w żeglarstwie Jolanta Ogar-Hill czy mistrz Polski w Muay Thai Kamil Siemaszko. Sportowcy deklarowali swoje poparcie wobec akcji, publikując w mediach społecznościowych wpisy, w których wyjaśniali, dlaczego wspierają walkę z homofobią.

Teraz do akcji postanowiło włączyć się 40 młodych żeglarzy i żeglarek, którzy to podczas tegorocznego Pucharu Polskiego Związku Żeglarstwa zrobili sobie zdjęcia w koszulkach #SportPrzeciwHomofobii. Decyzję o dołączeniu do inicjatywy podjęto tuż po homofobicznych wypowiedziach olimpijki Zofii Klepackiej, które spotkały się z biernością Polskiego Związku Żeglarstwa.

Jak zaznaczają młodzi żeglarze i żeglarki, udział w akcji #SportPrzeciwHomofobii nie jest skierowany przeciwko Klepackiej – ich celem jest okazanie swojego wsparcia dla osób LGBT, w tym sportowców i sportowczyń LGBT.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W styczniu br. agencja 180heartbeats + Jung v Matt nawiązała współpracę z marką Absolut, w ramach której wypromuje nową limitowaną butelkę Absolut Drop of Love. Atrament użyty na butelkach został przygotowany z przetworzonej farby z rasistowskich i homofobicznych haseł namalowanych na ścianach wielu miast.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Aktywiści z Wrocławskiej Grupy Nieznanych zmienili przekaz homofobicznego billboardu, który sugerował, że homoseksualiści częściej chorują na AIDS. W efekcie zmienili mowę nienawiści w mowę miłości.