First shave, the story of Samson: Transseksualny chłopak uczy się golić w reklamie Gillette

First shave, the story of Samson: Transseksualny chłopak uczy się golić w reklamie Gillette
Marka Gillette po raz kolejny wywołuje dyskusję i porusza niewygodne dla niektórych tematy – tym razem za sprawą spotu, w którym transseksualny nastolatek uczy się golić.
O autorze
1 min czytania 2019-05-29

„First shave, the story of Samson” to tytuł nowego spotu marki Gillette, w którym widzimy młodego, transseksualnego chłopca, uczącego się golić. W tym całym procesie pomaga mu jego ojciec.

Za sprawą tej reklamy Gillette chce promować integrację płci i jednocześnie wywoływać dyskusje na tematy związane z transseksualizmem.

W styczniu br. Gillette wypuściło inny spot, o którym w mgnieniu oka zrobiło się głośno – poruszał on bowiem temat tzw. toksycznej męskości. Wokół reklamy wówczas rozgorzała dyskusja w internecie, zwłaszcza wśród przedstawicieli płci męskiej, którzy zarzucali marce promowanie szkodliwych stereotypów na temat mężczyzn.

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

45 proc. badanych osób z Polski deklaruje, że czułoby pełną empatię dla pary gejów zaatakowanej na ulicy, a zaledwie 26 proc. z pewnością zareagowałoby w takiej sytuacji. Tę bierną postawę ma zmienić nowa kampania społeczna „Po prostu reaguj”.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W styczniu br. agencja 180heartbeats + Jung v Matt nawiązała współpracę z marką Absolut, w ramach której wypromuje nową limitowaną butelkę Absolut Drop of Love. Atrament użyty na butelkach został przygotowany z przetworzonej farby z rasistowskich i homofobicznych haseł namalowanych na ścianach wielu miast.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się