Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Less is more – przegląd idealnie zlokalizowanych mini kampanii billboardowych z Polski i zagranicy

Less is more – przegląd idealnie zlokalizowanych mini kampanii billboardowych z Polski i zagranicy
Rozmazany, tonący lub wskazujący liczbę kroków billboard – oto najciekawsze, idealne zlokalizowane mini kampanie outdoorowe z Polski i zagranicy.
O autorze
4 min czytania 2019-06-17

Ile billboardów potrzeba by stworzyć skuteczną kampanię w outdoorze? Bohaterce filmu „Trzy billboardy z Ebbing, Missouri” do zwrócenia uwagi całej społeczności miasteczka wystarczą dokładnie 3 tytułowe nośniki usytuowane przy mało uczęszczanej drodze. Ale takie mini- kampanie możliwe są nie tylko w filmach. Marki regularnie pokazują, że nie trzeba bardzo szeroko zakrojonej kampanii by zwrócić na siebie uwagę. Jest tylko jeden warunek – akcja musi być kreatywna i wykorzystywać nietypowe, zaskakujące rozwiązania. Kreacje muszą być na tyle oryginalne, by nie tylko zwrócić na siebie uwagę przechodniów, ale i skłonić ich do podzielania się wrażeniami w mediach społecznościowych.

Uwagę przykuwają zwłaszcza te billboardy, które są dopasowane do miejsca, w którym występują. Niekiedy to właśnie drobne smaczki, takie jak nawiązanie do okolicy, mogą spowodować, że dana kreacja zapadnie nam w pamięć.

Poniżej przegląd idealnie zlokalizowanych mini kampanii billboardowych z Polski i zagranicy, które szczególnie nas urzekły.

Zagranica:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

1. „Tonący” billboard promujący film „Pojutrze”

W ramach promocji filmu „Pojutrze”, traktującego o zmianach klimatu i klęskach żywiołowych z tego wynikających, nieopodal jednej z bombajskich plaż w Indiach pojawił billboard, który sprawiał wrażenie topiącego się.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

2. Billboard „The Economist” w Londynie

Brytyjski tygodnik „The Economist” umieścił nad chodnikiem w jednej z dzielnic Londynu interaktywny billboard, na którym widniała żarówka. Za każdym razem, gdy jakaś osoba przechodziła obok kreacji, żarówka się zapalała, sugerując tym samym, że po przeczytaniu magazynu, głowa jest pełna świetnych pomysłów.

3. Rozmyte billboardy McDonalda

McDonald’s, zdając sobie sprawę z tego, że jego potrawy są bardzo rozpoznawalne, postanowił stworzyć trzy billboardy, które nie zawierały logo brandu, a produkty na nim przedstawione były rozmyte. Jaskrawe kreacje były z daleka widoczne zwłaszcza wieczorem, docierając do tych najbardziej głodnych odbiorców. Subtelnie dodane copy „Say no more” idealnie dopełniało przekaz marki.

4. Billboardy IKEA wskazujące liczbę kroków do najbliższego sklepu

Niedaleko sklepu IKEA w Greenwich, najbardziej ekologicznego w portfolio marki, pojawiły nośniki reklamowe, które wskazywały liczbę kroków do marketów. Poniżej znajdowała się również informacja, jakimi liniami autobusów klienci mogą dojechać do sklepu. Wszystko po to, by zachęcić ich do spaceru, bądź korzystania z transportu publicznego, zamiast z samochodów.

5. Liczba kilometrów do najbliższego McDrive’a we Francji

Marki McDonald’s i Burger King lubią wzajemnie żartować z siebie w kampaniach reklamowych i w przypadku kreacji outdoorowej z 2016 roku nie było wyjątku. Na jednej z francuskich dróg McDonald’s umieścił dwa billboardy – jeden wskazywał liczbę kilometrów do najbliższego McDrive’a, drugi zaś do Burger Kinga. Różnica była taka, że lokal McDonalda znajdował się 5 kilometrów od billboardu, natomiast ten Burger Kinga – 258 kilometrów dalej.

6. Rdzewiejący billboard marki Tyrolit

Przy jednej z wiedeńskich ruchliwych ulic pojawił się pusty, metaliczny billboard z drobnym napisem „Tyrolit”, czyli nazwą producenta narzędzi. Z dnia na dzień kreacja stawała się coraz bardziej brązowa, jakby zardzewiała. Po 30 dniach billboard odkrył karty – na samym środku pojawił się wizerunek noża marki Tyrolit, natomiast przestrzeń wokół niego była zardzewiała. W ten sposób producent chciał udowodnić wysoką jakość swoich produktów.

7. Billboard McDonalda na granicy szwedzko-norweskiej

Szwedzki oddział McDonalda postanowił zadrwić sobie z norweskich placówek marki, umieszczając na granicy szwedzko-norweskiej billboard przedstawiający ceny za Big Maca w obu krajach – kreacja miała na celu pokazanie, że w szwedzkich restauracjach marki burgery były tańsze niż w tych norweskich.

8. Billboard Burger Kinga informujący o dostarczeniu posiłku dla kierowców stojących w korkach

Na wielkich billboardach znajdujących się w miejscach najbardziej zakorkowanych w ciągu dnia w Meksyku w ramach akcji „The Traffic Jam Whopper” Burger Kinga pojawiały się komunikaty drogowe, informujące kierowców, ile mniej więcej czasu zajmie stanie w korku. By zrekompensować im to, marka dostarczała posiłki za pomocą dostawców poruszających się na skuterach.

Polska:

9. Billboard firmy Stanley Black&Decker w warszawskim metrze

Amerykański producent narzędzi przemysłowych i ręcznych Stanley Black&Decker w 2017 roku umieścił w warszawskich metrze billboard informujący o przeniesieniu siedziby firmy z dzielnicy biznesowej, tzw. „Mordoru”, do lokalizacji bliżej centrum. Na kreacji znajdował się również link do zakładki „Kariera”. Ta kampania employer brandingowa przyniosła firmie wzrost nadesłanych aplikacji o 203% i nagrodę w konkursie EB Kreator w kategorii „Najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne”.

10. Akcja employer brandingowa firmy technologicznej DaftCode w warszawskim metrze

Polska firma technologiczna DaftCode zdecydowała się wykorzystać nośniki reklamy typu outdoor na stacji Metro Politechnika, którą codziennie odwiedza wielu studentów kierunków informatycznych pobliskiej Politechniki – to właśnie do nich skierowana była akcja rekrutacyjna. Pierwszą częścią kampanii był prosty plakat przedstawiający psa z logo firmy – chodziło jedynie o to, by zaskoczyć podróżujących nietypową reklamą oraz by zapamiętali logo.

Drugim etapem był billboard, na którym na czarnym tle widniały enigmatyczne napisy przypominające fragment kodu. Podejmujący wyzwanie musieli w pierwszej kolejności rozpoznać w jakim języku napisane jest zadanie (Python), a następnie wykazać się znajomością programowania i rozwiązać zagadkę matematyczną.

11. Warszawskie Bio Family z odpowiedzią na billboard McDonalda

W jednej z dzielnic Warszawy pojawił się billboard McDonalda, reklamujący „duży wybór, w dobrej cenie”. Na nośniku reklamowym widniało zdjęcie burgera, frytek oraz coca-coli – w zestawie za 12 zł. Tuż pod tym billboardem supermarket Bio Family umieścił swój własny, na którym w podobny sposób zareklamowano produkty marki, lecz oznaczono je napisem „Ekologiczny wybór, zdrowa cena”. Oba billboardy umiejscowione były nieopodal lokalizacji, w której znajdowały się zarówno lokal McDonalda, jak i supermarket Bio Family.

12. Akcja organizacji Compassion Polska „Świnie w warszawskim metrze”

W marcu br. w warszawskim metrze pojawiły się billboardy organizacji Compassion Polska, przedstawiające króliki i świnie upchnięte w metalowych klatkach, ściśnięte pomiędzy prętami. Na kreacjach widniały też takie hasła jak „Trochę niewygodnie, prawda? A teraz wyobraź sobie, że spędzasz tak pół swojego życia”. W ten sposób akcja miała na celu zwrócenie uwagi na problem uwięzionych w klatkach zwierząt, porównując je do pasażerów podróżujących zatłoczonym metrem.