TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

KER: Reklama napoju Devil Energy Drink z małym chłopcem narusza dobre obyczaje

KER: Reklama napoju Devil Energy Drink z małym chłopcem narusza dobre obyczaje
Zdaniem Zespołu Orzekającego KER reklama internetowa napoju Devil Energy Drink, przedstawiająca małego chłopca z rozchylonymi ustami i okraszona hasłem „Roman już wie, co niedługo będzie miał w ustach” narusza dobre obyczaje i może wprowadzać dzieci oraz młodzież w błąd.
O autorze
1 min czytania 2019-05-30

Przedmiotem kilku skarg, które wpłynęły do Komisji Etyki Reklamy była kreacja, która pojawiła się pod koniec stycznia br. na facebookowym profilu napoju Devil Energy Drink. Przedstawiała ona małego chłopca z rozchylonymi ustami, całość zaś dopełniał napis – „Roman już wie, co niedługo będzie miał w ustach”.   

Reklama wówczas wywołała niemały szum w mediach społecznościowych – internauci zarzucali marce, że grafika „jest bardzo mocno dwuznaczna i nawiązuje do wykorzystywania seksualnego dzieci”. W skargach złożonych do KER użyto podobnych argumentów – nawet pokuszono się o stwierdzenie, że „reklama jednoznacznie nawiązuje do treści pedofilskich”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zespół Orzekający KER ocenił, że kreacja napoju Devil Energy Drink nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i narusza dobre obyczaje. Ponadto, Komisja uznała też, reklama zawiera treści, które mogą wprowadzać w błąd dzieci i młodzież przez wykorzystywanie ich naturalnej ufności i brak doświadczenia.

zdjęcia: facebook.com/DevilEnergy

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Firma Waterius, którą sąd w 2018 roku zobowiązał do przeprosin i zapłaty 60 tys. zł za opublikowanie niezgodnej z dobrymi obyczajami reklamy słodzonego napoju Devil Energy, przegrała kolejną sprawę sądową ze Stowarzyszeniem Twoja Sprawa.

PS2

We wrześniu br. producent napoju Devil Energy Drink zbierał środki na pokrycie kary sądowej i sprzedawał plakaty z reklamą, za którą został ukarany w sierpniu przez Sąd Okręgowy w Legnicy.

PS3

Według decyzji Rady Reklamy reklamy m.in. fabryki rajstop ADRIAN, napoju energetycznego Devil i filmu Botoks naruszyły normy Kodeksu Etyki Reklamy. Kto jeszcze przesadził w swoich kreacjach i został ukarany przez KER? O tym przeczytacie w naszym cyklu Grzechy polskiej reklamy.