Dobra Torba: Biedronka wprowadza papierowe torby z recyklingu i wspiera Banki Żywności

Dobra Torba: Biedronka wprowadza papierowe torby z recyklingu i wspiera Banki Żywności
Biedronka rozwija swój system przekazywania niesprzedanej, ale nadającej się do spożycia żywności. Do oferty sklepu weszła właśnie wykonana z papieru „Dobra Torba”, z której część przychodów trafi na konto Banków Żywności.
O autorze
1 min czytania 2019-06-11

„Dobra Torba” to pierwsza w Biedronce papierowa torba. Jest ona wykonana z papieru, który w 50% pochodzi z recyclingu. Co istotne, kupując ją, klienci przyczyniają się do wspierania działań Banków Żywności, bowiem część przychodów z torby trafia na konto organizacji.

Ponadto, Biedronka dalej rozwija swój system przekazywania niesprzedanego jedzenia nadającego się do dalszego spożycia. Owy program działa aktualnie w ponad 1300 sklepach marki w całej Polsce. W skali kraju żywność trafia do ponad 70 organizacji: zarówno tych dużych, jak Caritas Polska i Caritas Diecezjalne, czy Federacji Polskich Banków Żywności, jak i pojedynczych, mniejszych organizacji. Sieć ciągle poszukuje też kolejnych organizacji pożytku publicznego zainteresowanych odbiorem nadwyżek żywności ze sklepów Biedronka.

– Prowadzimy różnorodne działania, mające na celu zapobieganie marnowaniu żywności. Przekazywanie nadwyżek żywności organizacjom pomocowym, w tym Bankom Żywności, to ich bardzo istotna część. W samym 2018 r. Biedronka przekazała 4 876 ton żywności, co pozwoliło przygotować 9,75 miliona posiłków. Teraz ruszamy z nowym projektem Dobra Torba, dzięki któremu Banki Żywności otrzymywać będą dodatkowe wsparcie – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu ochrony środowiska z Jeronimo Martins Polska S.A.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Dobra Torba” kosztuje 69 gr i jest obecnie dostępna dla klientów ponad 650 sklepów sieci, m.in. w Warszawie i okolicach, Łodzi, Krakowie, Szczecinie, Poznaniu, Trójmieście, Koszalinie, Świnoujściu, Wrocławiu, Opolu i na Śląsku.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W Biedronce od 10 kwietnia br. dostępna jest wykonana z surowców z odzysku torba T-shirt. Sieć wprowadziła też nowe patyczki higieniczne wykonane z bawełny i papieru, natomiast z kosmetyków i środków czystości BeBeauty, Dentix i Cler Biedronka wyeliminowała plastikowe mikrogranulki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W październiku 2018 roku ruszyła kampania „Marnując żywność, marnujesz planetę” Banków Żywności. Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na skutki ekologiczne marnowania żywności, której w samej Polsce marnuje się tyle, ile wystarczyłoby do nakarmienia wszystkich mieszkańców Warszawy przez 10 lat.

PS3

„Kupuj samotne banany!” to inna akcja Banków Żywności, której celem jest zwrócenie uwagi na problem marnowania żywności, zwłaszcza tej samotnej czy nieidealnej, jak w przypadku jednego banana.