Biedronka stawia na ekologię! Już 10 kwietnia sieć wprowadzi do swoich sklepów torbę wielokrotnego użytku typu T-shirt, która wykonana została w 80% z materiałów pochodzących z odzysku. Co istotne, w 100% podlega ona recyklingowi, natomiast zużytą torbę można wyrzucić do pojemnika na tworzywa sztuczne.
Sieć postanowiła również ograniczyć plastik w swoich markach własnych. Już od marca br. sprzedawane są patyczki higieniczne marek Dada i Carea, wykonane w stu procentach z bawełny, zaś papierowy patyczek sprawia, że produkt jest w pełni biodegradowalny – dzięki temu Biedronka jest w stanie ograniczyć zużycie plastiku w ciągu roku o blisko 334 ton. Z kolei zastąpienie plastikowej folii w tabletkach do zmywarek marki Kraft Ultimate folią rozpuszczalną oznacza 1,1 ton plastiku rocznie mniej.
Zobacz również
Co więcej, sieć wycofała też plastikowe drobinki z kosmetyków i środków czystości marek własnych, które były stosowane m.in. do produkcji peelingów, żeli do mycia ciała i twarzy, past do zębów oraz artykułów do czyszczenia i polerowania. Teraz biedronkowe produkty marki własnej Be Beauty, Dentix i Cler są od niego wolne – plastikowe drobinki zostały zastąpione w nich drobinkami naturalnymi. Dzięki zmianom receptury wybranych produktów, udało się wyeliminować 1,5 tony plastiku.
– Chętnie podejmujemy wyzwania związane z troską o ekologię. Wprowadzenie torby składającej się w 80 procentach z recyklatu to wyraz odpowiedzialności za środowisko i troski o przyszłość naszej planety. Nasi klienci chętnie sięgają po torby wielokrotnego użytku, w ubiegłym roku zakup toreb w sklepach naszej sieci zmniejszył się o prawie 40 procent. Dzięki temu przyczyniamy się do zmniejszenia zanieczyszczeń mórz i oceanów – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ds. ochrony środowiska z Jeronimo Martins Polska S.A.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Władze miasta Wałbrzych postanowiły walczyć z plastikiem – już od 1 maja br. zacznie obowiązywać zakaz używania plastikowych jednorazówek w instytucjach miejskich, a także na imprezach organizowanych przez miasto.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Parlament Europejski poparł wprowadzenie do 2021 roku zakazu sprzedaży jednorazowych sztućców, patyczków do uszu, słomek i mieszadełek z plastiku. Każda osoba, która nie zastosuje się do nowych zasad i będzie dalej zanieczyszczała srodowisko, będzie musiała zapłacić wysoką karę.
PS3
Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W ofercie sieci pojawią się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci będą mogli zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.