Funkcja StyleSnap została zaprezentowana przez Jeffa Bezosa podczas konferencji re:MARS 2019 w Las Vegas, poświęconej m.in. sztucznej inteligencji. Nowa usługa w aplikacji Amazona rozpoznaje produkty znajdujące się na zdjęciu w oparciu o sztuczne sieci neuronowe, wykorzystujące algorytmy deep learning.
Funkcja dodatkowo zaproponuje użytkownikowi podobne artykuły, uwzględniając takie czynniki, jak m.in. marka, zakres cenowy czy opinie nabywców.
Zobacz również
PS
W styczniu br. Marks & Spencer wprowadził podobną usługę, która umożliwia wyszukiwanie produktów za pomocą zdjęć. Wystarczy wgrać dowolne zdjęcie, a system sam wyszuka produkty, dzięki którym będzie można odtworzyć oczekiwaną kreację.
PS2
Meta zapłaci Donaldowi Trumpowi 25 milionów dolarów odszkodowania
Pod koniec października 2018 roku Zalando wdrożyło Algorytmicznego Asystenta Mody (ang. Algorithmic Fashion Companion – w skrócie AFC), aby inspirować klientów personalizowanymi poradami dotyczącymi stroju – program posiadający już odpowiednią wiedzę sugeruje produkty na podstawie wcześniejszych zakupów klientów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS3
W marcu br. L’Oréal udostępnił konsumentom opartą na sztucznej inteligencji usługę diagnostyki skóry wykorzystującą wieloletnie badania naukowe.