Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego rusza z kampanią „Bezpieczna autostrada – to dziecinnie proste”

Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego rusza z kampanią „Bezpieczna autostrada – to dziecinnie proste”

Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego ruszyło z nową kampanią, która ma za zadanie zwrócić uwagę kierowców na zachowanie większego bezpieczeństwa na drodze, zwłaszcza w okresie wakacyjnym.

Na polskich autostradach w 2018 roku zginęły 52 osoby, a ponad 600 zostało rannych. Według danych Komendy Głównej Policji główne przyczyny wypadków na autostradach są od lat niezmienne i należą do nich przede wszystkim: niedostosowanie prędkości, brak zachowanej odległości między pojazdami, zmęczenie lub zaśnięcie kierowcy bądź nieprawidłowa zmiana pasa ruchu. Co istotne, policyjne statystyki pokazują też, że duża część ubiegłorocznych wypadków drogowych – bo aż 74% – miała miejsce w dobrych warunkach pogodowych. 84% kolizji nastąpiło na suchej nawierzchni, zaś 85% przy świetle dziennym.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Przeświadczenie, że droga jest dobra, a nawierzchnia sucha, powoduje, że kierowcy myślą sobie: „To ograniczenie prędkości jest dla frajerów, jeżdżę lepiej”. To jest zgubne. Jeżeli do tego dołożymy jeszcze rozmawianie przez telefon komórkowy, co jest zabronione, to naprawdę ręce opadają – podkreśla podinsp. Radosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

W lipcu i sierpniu, kiedy wielu Polaków wyjeżdża na urlopy, zachowanie bezpieczeństwa na drogach nabiera szczególnie dużego znaczenia. Dlatego Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego postanowiło rozpocząć kampanię „Bezpieczna autostrada – to dziecinnie proste”, której celem jest przypomnienie wszystkim kierowcom, że wystarczą zaledwie trzy kroki, aby zwiększyć bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu – zachowanie bezpiecznego odstępu między pojazdami, patrzenie w lusterka i trzymanie się prawego pasa.

W ramach kampanii stworzono spoty promujące zasady bezpiecznego poruszania się po autostradach oraz inne, przydatne wskazówki dotyczące zwiększania bezpieczeństwa na drogach. Ponadto przewidziane są także specjalne wydarzenia przy MOP-ach (miejsce obsługi podróżnych) i na stacjach benzynowych, gdzie kierowcy będą mogli na własnej skórze przekonać się, czym grozi nadmierna prędkość.

PS

W maju br. Ministerstwo Infrastruktury i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęła kampanię poruszającą problem nieudzielania pierwszeństwa przejazdu, co jest główną przyczyną wypadków na polskich drogach.

PS2

15 października 2018 roku wystartowała kampania społeczna Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przestrzegająca przed nadmierną prędkością na drogach.

PS3

W zeszłym roku KRBRD prowadziła kampanię skierowaną do młodych kierowców w wieku 18-24 lat, którzy według policyjnych statystyk ponoszą odpowiedzialność za największą liczbę zdarzeń drogowych w 2016 roku.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij