TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Zara stawia na ekologię – do 2025 roku wszystkie ubrania marki będą przyjazne środowisku

Zara stawia na ekologię – do 2025 roku wszystkie ubrania marki będą przyjazne środowisku
Zara postanowiła być bardziej eko – jeszcze do końca tego roku we wszystkich sklepach marki zostanie ograniczone zużycie energii i wody. Natomiast do 2025 roku wszystkie ubrania brandu mają być produkowane z materiałów przyjaznych środowisku.
O autorze
1 min czytania 2019-07-19

zdjęcie: depositphotos.pl

Podczas dorocznego zgromadzenia akcjonariuszy firmy Inditex, które odbyło się we wtorek 16 lipca br., podjęto kilka decyzji, które z pewnością będą miały pozytywne dla środowiska skutki. Jeszcze w tym roku we wszystkich sklepach Zary ma zostać ograniczone zużycie wody i energii, a 20% całego asortymentu będzie przyjazne środowisku.

W 2020 roku w butikach marki pojawią się specjalne pojemniki na zużytą odzież, natomiast niesprzedana odzież nie będzie już więcej trafiała na wysypiska. Ponadto, w tym samym roku hiszpański brand zamierza wyeliminować toksyczne chemikalia z procesu produkcji i zrezygnuje z wykorzystywania do produkcji ubrań włókien roślinnych pochodzących z lasów zagrożonym wyginięciem.

W 2023 roku Zara chce całkowicie zrezygnować z plastikowych opakowań i wprowadzi te ekologiczne, zgodne ze standardem Green to Pack.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Natomiast w 2025 roku wszystkie bawełniane i lniane ubrania marki będą wytwarzane zgodnie z zasadami zrównoważonej mody, zaś poliester będzie pochodził wyłącznie z recyclingu. Dodatkowo, 80% energii zużywanej w centrali Zary, jej fabrykach oraz sklepach ma pochodzić ze źródeł odnawialnych.

W ślad za Zarą stopniowo mają iść inne marki Inditexu, takie jak Massimo Dutti czy Pull&Bear.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Marka Converse wprowadziła trzy nowe kierunki w kwestii zarządzania odpadami. Pierwszym etapem jest kolekcja butów Converse Canvas Renew, których cholewka jest wykonana z poliestru pochodzącego ze zużytych plastikowych butelek.

PS2

Zalando przeprowadza całkowitą wymianę toreb dla produktów kosmetycznych z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie. Firma zapowiada również przestawienie się na materiały w 100% zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju do 2020 roku.

PS3

Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Podobną deklarację złożyły marki koncernu Beiersdorf, takie jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.