LPP rezygnuje z plastikowych toreb w ramach inicjatywy New Plastics Economy

LPP jako pierwsza polska firma przystąpiła do globalnej inicjatywy na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego w zakresie zarządzania plastikiem – New Plastics Economy Global Commitment. W jej ramach marka m.in. wycofała torby foliowe i wprowadziła papierowe z recyklingu.
O autorze
2 min czytania 2019-09-03

New Plastics Economy Global Commitment to porozumienie wspierane m.in. przez Fransa Timmermansa, Stellę McCartney, czy szefa organizacji WWF Pavana Sukhdev, którzy podpisali list otwarty do przedstawicieli biznesu i rządów apelując o wspólne działania na rzecz eliminacji odpadów i zanieczyszczeń z tworzyw sztucznych u ich źródła. W ramach międzynarodowego porozumienia już około 400 organizacji zobowiązało się do walki z odpadami plastikowymi, które nie podlegają obiegowi zamkniętemu. Podobne zobowiązania podjęło LPP, jako pierwsza firma w Polsce.

– Jeszcze kilka lat temu mogło się wydawać, że pojęcie ekologicznej mody jest zarezerwowane dla niszowych marek. Dziś jesteśmy przekonani, że nadszedł czas na przełomowe zmiany w całej branży. W LPP wsłuchujemy się w potrzeby otaczającego nas świata, analizujemy wyzwania z tym związane i podejmujemy zdecydowane działania. Przez ponad 25 lat na rynku osiągnęliśmy dojrzałość biznesową i wypracowaliśmy pozycję, która pozwala nam kreować trendy w branży. Przystąpienie do globalnego porozumienia na rzecz racjonalnego zarządzania plastikiem i eliminacji odpadów plastikowych oznacza podjęcie radykalnych działań w stosunkowo krótkim czasie. Jednocześnie to sygnał nadchodzących zmian we wszystkich markach LPP. Nowe zobowiązania względem ochrony środowiska staną się fundamentem naszej strategii rozwoju na najbliższe lata – zapowiada Marek Piechocki, prezes LPP.

Mając świadomość, jaki wpływ wywiera nadprodukcja plastiku na środowisko, LPP podjęło decyzję o wprowadzeniu we wrześniu br. zmian we wszystkich salonach w Polsce polegających na zastąpieniu darmowych toreb foliowych płatnymi torbami papierowymi z recyklingu.

– Jesteśmy świadomi tego, że wykorzystanie każdego surowca na dużą skalę musi być zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dlatego nasze torby wykonane będą z papieru pochodzącego z recyklingu. Ponowne wykorzystanie tego surowca pozwala na znaczne ograniczenie zużycia wody i energii przy jego produkcji oraz na ochronę lasów. Te ostatnie postanowiliśmy też wspierać w inny sposób. Część środków ze sprzedaży toreb chcemy przeznaczyć na odbudowę kaszubskich lasów, które zostały doszczętnie zniszczone podczas nawałnicy w 2017 roku – komentuje Anna Miazga, koordynatorka ds. CSR w LPP

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przystąpienie do porozumienia New Plastics Economy to kolejny krok polskiego producenta odzieży w kierunku zrównoważonego rozwoju, który w najbliższych latach ma determinować dalszy rozwój spółki. Podpisując międzynarodowe porozumienie, LPP zobowiązało się nie tylko do racjonalnej gospodarki plastikiem w salonach, ale również do wyeliminowania do roku 2025 plastikowych opakowań niepodlegających ponownemu wykorzystaniu ze sprzedaży internetowej, operacji logistycznych, w tym z przesyłek produktów od dostawców.

Ponadto, już niebawem w salonach zagranicznych klienci marek należących do LPP będą korzystali wyłącznie z toreb wykonanych z folii pochodzącej z recyklingu. Zespół LPP rozpoczął już prace by zmienić system opakowań plastikowych w całym łańcuchu dostaw firmy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zara postanowiła być bardziej eko – jeszcze do końca tego roku we wszystkich sklepach marki zostanie ograniczone zużycie energii i wody. Natomiast do 2025 roku wszystkie ubrania brandu mają być produkowane z materiałów przyjaznych środowisku.

PS2

Marka Converse wprowadziła trzy nowe kierunki w kwestii zarządzania odpadami.Pierwszym etapem jest kolekcja butów Converse Canvas Renew, których cholewka jest wykonana z poliestru pochodzącego ze zużytych plastikowych butelek.

PS3

Zalando przeprowadza całkowitą wymianę toreb dla produktów kosmetycznych z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie. Firma zapowiada również przestawienie się na materiały w 100% zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju do 2020 roku.