zdjęcie: depositphotos.pl
Podczas dorocznego zgromadzenia akcjonariuszy firmy Inditex, które odbyło się we wtorek 16 lipca br., podjęto kilka decyzji, które z pewnością będą miały pozytywne dla środowiska skutki. Jeszcze w tym roku we wszystkich sklepach Zary ma zostać ograniczone zużycie wody i energii, a 20% całego asortymentu będzie przyjazne środowisku.
Zobacz również
W 2020 roku w butikach marki pojawią się specjalne pojemniki na zużytą odzież, natomiast niesprzedana odzież nie będzie już więcej trafiała na wysypiska. Ponadto, w tym samym roku hiszpański brand zamierza wyeliminować toksyczne chemikalia z procesu produkcji i zrezygnuje z wykorzystywania do produkcji ubrań włókien roślinnych pochodzących z lasów zagrożonym wyginięciem.
W 2023 roku Zara chce całkowicie zrezygnować z plastikowych opakowań i wprowadzi te ekologiczne, zgodne ze standardem Green to Pack.
Natomiast w 2025 roku wszystkie bawełniane i lniane ubrania marki będą wytwarzane zgodnie z zasadami zrównoważonej mody, zaś poliester będzie pochodził wyłącznie z recyclingu. Dodatkowo, 80% energii zużywanej w centrali Zary, jej fabrykach oraz sklepach ma pochodzić ze źródeł odnawialnych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W ślad za Zarą stopniowo mają iść inne marki Inditexu, takie jak Massimo Dutti czy Pull&Bear.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Marka Converse wprowadziła trzy nowe kierunki w kwestii zarządzania odpadami. Pierwszym etapem jest kolekcja butów Converse Canvas Renew, których cholewka jest wykonana z poliestru pochodzącego ze zużytych plastikowych butelek.
PS2
Zalando przeprowadza całkowitą wymianę toreb dla produktów kosmetycznych z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie. Firma zapowiada również przestawienie się na materiały w 100% zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju do 2020 roku.
PS3
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Podobną deklarację złożyły marki koncernu Beiersdorf, takie jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.