Restore Collection: COS zamiast niszczyć niesprzedane ubrania, daje im drugie życie w nowej kolekcji

Restore Collection: COS zamiast niszczyć niesprzedane ubrania, daje im drugie życie w nowej kolekcji
Popularna marka COS, należąca do grupy H&M, postanowiła dać drugie życie swoim niesprzedanym i zniszczonym ubraniom – w ramach współpracy z organizacją Renewal Workshop firma odnowiła je i stworzyła z nich nową kolekcję.
O autorze
1 min czytania 2019-09-05

Jeszcze nie tak dawno temu każdego roku miliony niesprzedanych ubrań lądowało na śmietniku. Niekiedy były one też celowo niszczone – tak było chociażby w przypadku odzieży czy akcesoriów marki Burberry. Jednak tuż po tym, jak na jaw wyszło, że utylizacji poddano produkty o wartości 38 mln dolarów, na brytyjski dom mody spadła fala krytyki, która ostatecznie spowodowała, że brand zobowiązał się do zaprzestania niszczenia ubrań. 

Inne popularne marki modowe, nie chcąc znaleźć się w podobnej sytuacji, co Burberry, zaczęły szukać sposobów na wykorzystanie niesprzedanych produktów. Niedawno na przykład głośno zrobiło się o sklepie z używaną odzieżą platformy Zalando, w którym znajdują się m.in. zwrócone przez klientów ubrania. Teraz z kolei popularna marka COS, należąca do grupy H&M, ogłosiła wprowadzenie do sprzedaży kolekcji składającej się z niesprzedanych, bądź zniszczonych ubrań.

Zanim jednak trafiły one na półki sklepowe, został starannie naprawione i odkażone przez organizację Reneval Workshop, która zajmuje się renowacją odzieży. W ten sposób marka COS, zamiast wyrzucać czy niszczyć zwrócone i niesprzedane ubrania, nadała im nowe życie. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolekcja „Restore Collection” dostępna jest od 4 września br. w salonach marki COS w Berlinie, Sztokholmie i Utrecht. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W marcu br. pojawiły się informacje o tym, że H&M zaiwestowało 2 mln euro w szwedzkiego specjalistę od odzieży używanej Sellpy. W ramach współpracy, już wkrótce marka &Other Stories, należąca do koncernu, będzie oferować produkty z drugiej ręki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W niewielkiej szwedzkiej miejscowości Eskilstuna pojawiła się galeria handlowa ReTuna z produktami tylko z drugiej ręki. Pomysłodawczyni miejsca Anna Bergstrom znalazła kompromis między konsumpcjonizmem a ideą zero waste.

PS3

Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.