Organizatorzy akcji „Z własnym kubkiem” oraz przedsiębiorstwa w nią zaangażowane mają na celu przekonanie klientów, że kupując napój do swojego wielorazowego naczynia, mają oni realny wpływ na ratowanie ekosystemu i ograniczenie szkodliwych odpadów.
Z myślą o naszym środowisku coraz więcej polskich firm dołącza do inicjatywy – ostatnio na przykład w akcję zaangażowała się spółka Lotos Paliwa.
Zobacz również
Wraz z początkiem października br. każda osoba, która zakupi na stacji w Cafe Punkt dowolny napój gorący do swojego własnego kubka, zapłaci złotówkę mniej za swoje zamówienie.
– LOTOS Paliwa, podobnie jak wszystkie podmioty wchodzące w skład Grupy Kapitałowej LOTOS, od lat aktywnie uczestniczy w kształtowaniu świadomości pracowników oraz konsumentów. Odpowiedzialność za środowisko naturalne to nasz obowiązek, dlatego chętnie angażujemy się w różnego rodzaju działania proekologiczne. Inicjatywa „Z własnym kubkiem” to także aktywny dialog z naszymi klientami, którzy będą mieli okazję przekonać się, że ekologia po prostu się opłaca. Proponowana przez nas zniżka za zakup napoju do własnego kubka to nagroda i zachęta to tego, by żyć świadomie. Mamy nadzieję, że więcej polskich firm także przyłączy się do akcji – mówi Adam Pawłowicz, wiceprezes Zarządu LOTOS Paliwa ds. handlu.
W zeszłym roku w grudniu w akcję „Z własnym kubkiem” włączyła się sieć kawiarni Green Caffe Nero.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Costa Coffee UK wprowadziła do swoich kawiarni nowe rozwiązanie – płatność za kawę kubkami wielokrotnego użytku. W ten sposób marka chce walczyć z zanieczyszczaniem środowiska.
PS2
Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, Carrefour w lipcu br. wprowadził dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.