Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Warszawskie targowisko rozdaje niesprzedane owoce i warzywa

Warszawskie targowisko rozdaje niesprzedane owoce i warzywa
Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekażą je za darmo wszystkim chętnym osobom.
O autorze
1 min czytania 2019-10-08

Problem marnowania niesprzedanej żywności dotyczy nie tylko dużych sieciowych marketów, ale także nas, jako społeczeństwo. Od jakiegoś czasu prowadzone są różnorodne działania, które mają na celu przeciwdziałanie temu problemowi, jednak mimo wszystko skala marnowania żywności wciąż jest zatrważająca.

W połowie lipca br. informowaliśmy o wprowadzeniu przez polski Sejm ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, która nakłada na sprzedawców obowiązek przekazywania niesprzedanego jedzenia organizacjom pozarządowym. Zainspirowany ową uchwałą, podobne działanie zaproponował niedawno warszawski Urząd Miasta, lecz tym razem w kontekście targowiska.

Od 4 października br. w każdy piątek od godziny 17:30 na targowisku Wolumen w dzielnicy Wawrzyszew rozdawane są owoce oraz warzywa, które nie zostały sprzedane – każdy więc może przyjść i wziąć dowolną ilość żywności, która wciąż nadaje się do jedzenia.

Jak widać na powyższych zdjęciach, podczas inauguracji akcji obecnych było wielu mieszkańców Warszawy, którzy chętnie wybierali wśród niesprzedanych sezonowych owoców oraz warzyw. Co ważne, cała pozostała żywność, która nie zostanie zabrana, trafi do warszawskich Jadłodzielni.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W czerwcu br. Tesco ruszyło z programem „Duża pomoc dla małych przyjaciół”, w ramach którego przekazuje niesprzedaną żywność, taką jak np. owoce, warzywa, nabiał, mięso czy pieczywo, organizacjom zajmującym się zwierzętami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W kwietniu br. sieć Netto wdrożyło na polskim rynku aplikację, której celem jest walka z marnowaniem żywnością.

PS3

W październiku 2018 roku Tesco Polska wprowadziło aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Firma tym samym kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszanie skali marnowania.