Tesco przekazuje niesprzedaną żywność organizacjom, które zajmują się zwierzętami

Tesco przekazuje niesprzedaną żywność organizacjom, które zajmują się zwierzętami
Tesco ruszyło z programem „Duża pomoc dla małych przyjaciół”, w ramach którego przekazuje niesprzedaną żywność, taką jak np. owoce, warzywa, nabiał, mięso czy pieczywo, organizacjom zajmującym się zwierzętami.
O autorze
1 min czytania 2019-06-17

Tesco już od jakiegoś czasu kładzie duży nacisk na walkę z marnowaniem żywności. Pod koniec października 2018 roku firma wprowadziła aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Teraz sieć rusza z programem, który przyczyni się do zmniejszenia skali marnowania artykułów spożywczych i jednocześnie wpłynie na poprawę jakości życia zwierząt.

W ramach inicjatywy „Duża pomoc dla małych przyjaciół” Tesco przekazuje niesprzedaną, lecz nadającą się do spożycia żywność, taką jak np. owoce, warzywa czy mięso, organizacjom zajmującym się zwierzętami. Warunki są dwa – instytucja, która chce wziąć udział w programie musi mieć formę prawną i posiadać zaświadczenie od powiatowego lekarza weterynarii potwierdzające, że zwierzęta są pod jego stałą opieką.

Co istotne, udział w inicjatywie „Duża pomoc dla małych przyjaciół” jest całkowicie bezpłatny, organizacja musi jedynie zadbać o przetransportowanie żywności.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po raz trzeci Tesco opublikowało raport o marnowaniu żywności i przekazywaniu nadwyżek produktów. Wyniki są pozytywne: przez 2 lata skala marnowania w sklepach spadła o 41%, a jednocześnie w ciągu minionego roku sieć handlowa przekazała 3 411 ton żywności.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na początku czerwca br. zakończył się proces zamiany jednorazowych naczyń na te wielorazowego użytku we wszystkich restauracjach samoobsługowych Bistro zlokalizowanych w sklepach Tesco. Od teraz klienci Bistro mogą korzystać z oferty restauracji bez obawy o nadmierną produkcję odpadów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się