Tesco już od jakiegoś czasu kładzie duży nacisk na walkę z marnowaniem żywności. Pod koniec października 2018 roku firma wprowadziła aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Teraz sieć rusza z programem, który przyczyni się do zmniejszenia skali marnowania artykułów spożywczych i jednocześnie wpłynie na poprawę jakości życia zwierząt.
W ramach inicjatywy „Duża pomoc dla małych przyjaciół” Tesco przekazuje niesprzedaną, lecz nadającą się do spożycia żywność, taką jak np. owoce, warzywa czy mięso, organizacjom zajmującym się zwierzętami. Warunki są dwa – instytucja, która chce wziąć udział w programie musi mieć formę prawną i posiadać zaświadczenie od powiatowego lekarza weterynarii potwierdzające, że zwierzęta są pod jego stałą opieką.
Zobacz również
Co istotne, udział w inicjatywie „Duża pomoc dla małych przyjaciół” jest całkowicie bezpłatny, organizacja musi jedynie zadbać o przetransportowanie żywności.
PS
Po raz trzeci Tesco opublikowało raport o marnowaniu żywności i przekazywaniu nadwyżek produktów. Wyniki są pozytywne: przez 2 lata skala marnowania w sklepach spadła o 41%, a jednocześnie w ciągu minionego roku sieć handlowa przekazała 3 411 ton żywności.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na początku czerwca br. zakończył się proces zamiany jednorazowych naczyń na te wielorazowego użytku we wszystkich restauracjach samoobsługowych Bistro zlokalizowanych w sklepach Tesco. Od teraz klienci Bistro mogą korzystać z oferty restauracji bez obawy o nadmierną produkcję odpadów.