Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Chris Chapman (Droga5): Istotne jest nie tylko samo przeżywanie doświadczeń, ale aktywne uczenie się z nich

Chris Chapman (Droga5): Istotne jest nie tylko samo przeżywanie doświadczeń, ale aktywne uczenie się z nich
– Czasem samą trudnością jest zamienienie ciężkiego briefu w świetną robotę, a innym razem jest to umiejętne przekraczanie granic, aby dobry projekt stał się bardzo dobry – nt. branży kreatywnej rozmawiamy z prelegentem Imagination Day 2019, Chrisem Chapmanem z agencji Droga5.
O autorze
2 min czytania 2019-10-11

Jakie zauważasz trendy w branży kreatywnej?

Technologia zmieniła to, jak ludzie konsumują media, sprawiając że jest im łatwiej unikać niechcianych reklam. Dla twórców przełożyło się to na dużo prostszą kreację oraz na większe zasięgi trafnego contentu, z którym odbiorcy chcą wchodzić w interakcję. Moim zdaniem dobrze by było, gdyby ze świata zniknęło parę denerwujących reklam i powstało trochę więcej produkcji takich jak film Lego: Przygoda.

Jaki projekt był dla Ciebie największym wyzwaniem? Co było najtrudniejsze podczas pracy nad nim?

Wykręcę się od odpowiedzi na to pytanie mówiąc, że wszystko nad czym pracuję wydaje mi się niesamowitym wyzwaniem! Czasem samą trudnością jest zamienienie ciężkiego briefu w świetną robotę, a innym razem jest to umiejętne przekraczanie granic, aby dobry projekt stał się bardzo dobry.

Czy kreatywności można się nauczyć? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Myślę, że to zależy od definicji kreatywności. Niektórzy po prostu zawsze będą lepsi w stosowaniu myślenia lateralnego. Nie jestem pewny, czy kreatywności można się nauczyć. Jednak sama zmiana perspektywy w odbiorze doświadczeń – uważam, że istotne jest nie tylko samo przeżywanie doświadczeń, ale aktywne uczenie się z nich – znacznie przybliża do praktycznego rozwiązania. W ten sposób każde doświadczenie efektywnie zawęża obszar, w którym potrzeba tej specjalnej umiejętności, jaką jest kreatywność.

Nagrodzona w Cannes kampania realizowana dla Coal Drops Yard (centrum handlowe w Londynie),  to odważna mieszanka obrazów w abstrakcyjnych oknach i kształtach wywodzących się z elementów dziedzictwa kulturowego oraz współczesnego projektu. Zdradzisz nam jak powstają takie pomysły, które łamią schematy?

Zaczęliśmy tworząc serię kategorii, aby w ogóle zacząć myśleć o briefie i o tym, co sprawiło że Coal Drops Yard jest tak wizualnie unikalne: społeczność, różne doświadczenia, miejsce i tak dalej. W każdej z tych kategorii zebraliśmy obrazy, które były spójne z naszą ideą. W „społeczność” wpadła (oprócz mnóstwa innych rzeczy) kolekcja różnych kształtów ułożonych obok siebie tak, aby wydawały się odwzorowaniem multikulturowości właśnie tej części Londynu, w której znajduje się centrum handlowe. Poprzez „miejsce” zrozumieliśmy zdjęcia charakterystycznej tam wiktoriańskiej architektury, a w „różnych doświadczeniach” umieściliśmy eklektyczne obrazy reprezentujące rzeczy tak różne jak deszcz czy taniec (Coal Drops Yard to miejsce pod gołym niebem, a historycznie znajdował się tam słynny klub zwany Bagleys). Po fakcie łatwo jest zobaczyć jak ten cały proces wygląda finalnie… Ale oczywiście rzeczywistość tworzenia jest znacznie bardziej nieporządna i zawikłana.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak donosi oficjalna strona Droga5 podobno urodziłeś się w czasie trzęsienia ziemi, czy myślisz, że dzięki temu posiadasz jakieś specjalne zdolności? Jak uważasz jakie cechy charakteru ułatwiają Ci pracę kreatywną?

Na pewno mogę tutaj podać wiele cech charakteru o których marzę, a które sprawiłyby że moja praca byłaby prostsza! Chciałbym być bardziej zdecydowany. Chciałbym być mniej dokuczliwie czelendżujący. Trochę mniej poważny. Chciałbym mniej irytować ludzi, nie wchodząc w ich kompetencje. Niestety podejrzewam, że to właśnie część z tych cech powoduje, że jestem aż tak dobry.

Czy zdradzisz nam o czym opowiesz w czasie konferencji Imagination Day?

Razem ze zmianami technologicznymi i kulturowymi wizualna komunikacja staje się coraz bardziej istotna w reklamie. To wpływa na moją pracę. Więc jeśli nikomu to nie przeszkadza, to opowiem właśnie o tym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O rozmówcy

Chris Chapman, head of art, z kultowej agencji Droga5 jest nowozelandzkim designerem, dyrektorem kreatywnym i artystą, który pracuje w Londynie. Pracował nad wieloma identyfikacjami znanych marek oraz jest twórcą nagradzanych kampanii reklamowych, takich jak Coal Drops Yard, Uniqlo and The Tide.

 

Konferencja Imagination Day 9 odbędzie się 3 grudnia w Warszawie. Do 13 października obowiązuje tańsza pula biletów. Więcej informacji o wydarzeniu znajduje się na stronie www.imaginationday.pl. NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.