Jak umiejętnie wykorzystać bloga w e-commerce

Jak umiejętnie wykorzystać bloga w e-commerce

Wg BlogHer.com 81% osób kupujących w internecie kieruje się rekomendacjami i wskazówkami znalezionymi na blogach, a 61% konsumentów na ich podstawie zdarzyło się podjąć decyzję o kupnie.

grafika: fotolia

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Nie tylko klienci doceniają tę formę komunikacji - 37% marketerów twierdzi, że blogi to najbardziej wartościowa forma content marketingu. Ten typ aktywności z pewnością wymaga od Ciebie nakładu czasu, ale jest przy tym tani i efektywny. Przeczytaj poniższe wskazówki, aby dowiedzieć się, jak przyciągnąć klientów do Twojego sklepu przy wykorzystaniu bloga.

1. Dwa rodzaje publiczności

Pisząc bloga, musisz pamiętać, że występujesz przed dwoma rodzajami publiczności. Z jednej strony, Twoim odbiorcą są Internauci, a z drugiej wyszukiwarki internetowe. Dlatego sama umiejętność pisania to nie wszystko - należy także pamiętać o pozycjonowaniu. Staraj się zarówno tytuł, jak i treść każdego wpisu optymalizować pod kątem SEO. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki, skoncentruj się na jednej tematyce i pisz regularnie - najlepiej często, około 3 do 5 razy w tygodniu. Dobrą praktyką jest także pisanie każdego wpisu na jeden konkretny temat pod jedno określone słowo kluczowe.

Oprócz treści, zadbaj o prawidłową paginację - dzięki niej, Twój content będzie łatwiej znajdywany przez wyszukiwarki. Poniżej przykład dobrego stronicowania:

Ponadto, podziel swojego bloga na kategorie. Klasyfikowanie treści w tematyczne strony pomoże Ci zwiększyć pozycję w wyszukiwarkach. Poza korzyściami pod kątem SEO, sprawisz w ten sposób, że użytkownik bez problemu znajdzie interesujące go treści na stronie. Przy poszczególnych postach możesz także sugerować podobne treści z danej kategorii, zwiększając tym samym poczytność bloga. Przykład kategorii na blogu American Eagle www.ae.com/blog:

2. Inspiruj i bądź ekspertem

Może się to wydawać banalne, ale prowadząc bloga, pisz dla Twojej publiczności - a więc o tym, co interesuje Twoich klientów i czytelników. Zanim zaczniesz, opracuj sobie sylwetkę potencjalnego odbiorcy Twojego bloga i pomyśl, jakich treści może on szukać - czy będą to informacje o produkcie, praktyczne wskazówki, a może doniesienia z branży.

W większości przypadków, na blogu warto prezentować swoje produkty. Dodawaj przy tym wiele zdjęć - badania mówią, że artykuły z grafikami zyskują 94% więcej wyświetleń. Przykład: poldonstore.pl , gdzie każdy post opatrzony jest co najmniej kilkoma zdjęciami.

 

Oprócz tego, dobrze publikować porady - to ich często poszukują Internauci, zaglądając na blogi. Jeżeli sprzedajesz ubrania, pomyśl o artykułach w stylu: “5 najmodniejszych kreacji w sezonie” czy “Jak dobrać ubiór do sylwetki”, a jeżeli Twój produkt to artykuły wyposażenia do kuchni, możesz na przykład publikować przepisy. W ten sposób, zaciekawisz czytelników, a także przekażesz im wiedzę, co pomoże Ci zbudować wizerunek eksperta. Na rynku polskim dobrym przykładem jest blog czajnikowy.pl, na którym fani sklepu mogą znaleźć szczegółowe informacje o parzeniu herbaty i właściwościach jej różnych odmian.

Dobrze, aby Twoje posty były mocno wyspecjalizowane - pisząc dla niszy masz większe szanse sukcesu niż pisząc do ogółu.

3. Personal touch

Wszyscy konsumenci bardzo cenią sobie możliwość dawania feedbacku. Każdy chciałby, aby jego zdanie zostało wysłuchane, a jeszcze lepiej - miało wpływ na rzeczywistość. Jak wykorzystać to w ramach Twojego bloga? Stwórz zakładkę, w której klienci będą mieli możliwość zgłaszania swoich sugestii - na przykład dotyczących polepszenia produktów. Pokażesz im, że zależy Ci na ich opinii. Podobną opcję można znaleźć na blogu PlayStation. Dodatkowo, użytkownicy mogą wzajemnie głosować na swoje propozycje, co buduje społeczność wokół marki.

 

Jeżeli uda Ci się którąś z sugestii użytkowników wcielić w życie, opisz to w postaci “success story”. Ten typ contentu zawsze przyciąga wielu czytelników i stanowi świetny dowód na elastyczność i otwarcie na klienta w Twoim e-sklepie. W przypadku kiedy takie sytuacje mają często miejsce w Twoim e-biznesie, pomyśl o stworzeniu stałej rubryki na ten temat, pokazując, jak zmieniasz się dla konsumentów.

4. Postaw na społeczność

Aby zbudować społeczność wokół marki, poza dzieleniem się sugestiami odnośnie produktów, dobrze pomyśleć o innych formach - na przykład dać użytkownikom możliwość tworzenia swoich profili. Wówczas, czytelnicy bloga będą wchodzić w dyskusje i wymieniać się wrażeniami na temat Twojego e-sklepu. Oprócz tego, warto zachęcić ich do publikowania własnych treści. Najlepiej zdjęć, bo to jedna z najprostszych i najatrakcyjniejszych form. Jeżeli sprzedajesz ubrania, mogą to być np. obrazy przestawiające klientów w Twoich produktach. Taki pomysł (co prawda nie na blogu, lecz na samej stronie) wykorzystała marka ByInsomnia

 

Możesz także pomyśleć o dodawaniu przez użytkowników zdjęć mniej powiązanych z Twoją ofertą - np. z wyjazdów zimowych jeżeli sprzedajesz sprzęt narciarski. Aby osiągnąć jak najlepszy efekt, publikując zdjęcia, wskazuj także ich autorów - sprawi to, że poczują się oni wyróżnieni. Taki schemat można odnaleźć na przykład na blogu Flickr.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij