Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

„Dumnie finansujemy budowę elektrowni Ostrołęka C” – fałszywy plakat PKO Banku Polskiego w Poznaniu

„Dumnie finansujemy budowę elektrowni Ostrołęka C” – fałszywy plakat PKO Banku Polskiego w Poznaniu
Na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Głogowskiej w Poznaniu pojawił się fałszywy plakat PKO Banku Polskiego. Reklama informowała o finansowaniu przez instytucję budowy elektrowni Ostrołęka C.
O autorze
1 min czytania 2019-10-22

„Dumnie finansujemy budowę Ostrołęki C, elektrowni, która będzie emitować do atmosfery nawet 6 mld CO2 rocznie” – takie zdanie rozpoczyna długi, ironiczny tekst znajdujący się na plakacie. Sprawia on wrażenie jakoby PKO Bank Polski chwalił się tym, że przyczynia się do katastrofy klimatycznej.

Fałszywa reklama pojawiła się na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Głogowskiej w Poznaniu.

Wokół elektrowni narosło wiele kontrowersji w ostatnich miesiącach. Mimo że Ostrołęka C oficjalnie nie ma finansowania, jej budowa ruszyła, a w kręgu potencjalnych inwestorów znajdują się państwowe banki. Dlatego też pod koniec września br. do warszawskiego oddziału PKO Banku Polskiego wtargnęli aktywiści społeczni, którzy sprzeciwiali się budowie elektrowni oraz zaangażowaniu sektora bankowego w przemysł węglowy.

PKO Bank Polski w odpowiedzi na plakat oraz zarzuty na nim zawarte wydał oświadczenie:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Szanowni Państwo, plakaty zawierają szereg nieprawdziwych informacji, z tezą, jakoby PKO Bank Polski finansował budowę elektrowni Ostrołęka C na czele. Do ich rozpowszechniania przyznała się jedna z organizacji.

Niedopuszczalne, wręcz skandaliczne jest podszywanie się pod bank poprzez użycie m.in. jego logo i czcionki, wprowadzające opinię publiczną w błąd i szkalujące dobre imię PKO Banku Polskiego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bank złożył zawiadomienie do organów ścigania w tej sprawie. Przygotowuje się również do złożenia w sądzie pozwu przeciwko tej organizacji”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

zdjęcie: facebook.com/MojaElektrowniaPV

PS

14 maja br. aktywiści z organizacji Greenpeace zawiesili na siedzibach PiS i PO wielkie czarne transparenty z napisem „Polska bez węgla 2030”. Akcja była protestem przeciwko ignorowaniu przez obie partie kryzysu klimatycznego.