zdjęcie: facebook.com/greenpeacepl
W połowie kwietnia br. aktywiści z organizacji Greenpeace umieścili 350 kg plastikowych śmieci przed siedzibą Nestle w Warszawie. Działanie to było elementem międzynarodowej akcji wymierzonej w firmę. Teraz grupa za cel wzięła sobie partie PiS i PO, bowiem 14 maja br. ich siedziby zostały zasłonięte wielkimi czarnymi banerami z napisem „Polska bez węgla 2030”.
Zobacz również
Akcja była częścią protestu wymierzonego w kierunku PiS i PO, bowiem, jak podała organizacja, obie partie pominęły kwestie ochrony klimatu w swoich programach wyborczych i nie zaproponowały daty odejścia Polski od węgla. Protest natomiast odbył się dzień po tym, jak podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego dyskutowany był rządowy projekt Polityki Energetycznej Polski, który zakłada, że do 2030 r. ilość spalanego w naszym kraju węgla utrzyma się na niemal niezmienionym poziomie.
– Politycy PiS i PO ignorują głos nauki, młodych ludzi protestujących w całej Polsce w ramach strajków dla klimatu oraz swoich wyborców. Dyskutowany wczoraj podczas EKG w Katowicach projekt Polityki Energetycznej Polski do 2040 roku to najlepsza ilustracja moralnego i intelektualnego fiaska rządu w obliczu kryzysu klimatycznego. Jednocześnie największa partia opozycyjna wciąż nie przedstawiła żadnej wiarygodnej alternatywy dla prowęglowej strategii rządu. Najwyższa pora, żeby Jarosław Kaczyński i Grzegorz Schetyna – liderzy partii, które decydować będą o kształcie polityki klimatycznej i energetycznej, zaczęli dbać o naszą bezpieczną przyszłość – powiedział Paweł Szypulski z Greenpeace.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania organizacji Greenpeace „#PlasticMonster” skierowana jest przeciwko koncernowi Nestle, który to w 2018 roku wyprodukował 1,7 mln ton opakowań z tworzyw sztucznych. W swoim spocie organizacja drwi z firmy, prezentując fikcyjną postać – głównego urzędnika ds. tworzyw sztucznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Greenpeace w ramach akcji „Tell Oreo to #DropDirtyPalmOil” umieściło przed siedzibą Mondelez International, producenta Oreo, replikę popularnego ciasteczka o nowym smaku – wylesienia.