Początkowo o akcji „Kupuję, nie marnuję” głośno zrobiło się pod koniec lutego br., kiedy to klienci Lidla zauważyli w niektórych sklepach sieci specjalną półkę z przecenionymi produktami wraz z informacją, że ich termin ważności jest krótki.
Teraz okazało się, że sieć postanowiła realizować akcję we wszystkich swoich sklepach.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
W strefie „Kupuję, nie marnuję” sprzedawane są produkty, takie jak świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze oraz część tzw. suchych artykułów (m.in. chleby pakowane, ciasta), o krótkim terminie przydatności. Wszystkie artykuły przecenione są o 50%.
Tym razem jednak marka nie stworzyła dla takowych produktów oddzielnej półki – artykuł objęte przecenami znajdują się w miejscu ich standardowej prezentacji, lecz są specjalnie oznaczone.
W wybranych sklepach sieci Carrefour we Francji wprowadzona została nowa oferta, w ramach której klienci mogą zakupić przeterminowane produkty za połowę regularnej ceny. W ten sposób marka chce walczyć z marnowaniem żywności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
AmRest, spółka zarządzająca m.in. markami Starbucks i Pizza Hut w Polsce, nawiązała współpracę z Too Good To Go, by razem walczyć z marnowaniem żywności. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej AmRest uratuje niesprzedane posiłki z kawiarni Starbucks.
PS3
Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekażą je za darmo wszystkim chętnym osobom.