Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Lidl realizuje akcję „Kupuję, nie marnuję” we wszystkich swoich sklepach

Lidl realizuje akcję „Kupuję, nie marnuję” we wszystkich swoich sklepach
By przeciwdziałać marnowaniu żywności, Lidl zainicjował akcję „Kupuję, nie marnuję”, w ramach której sprzedawał produkty z krótkim terminem ważności o 50% taniej. Rozwiązanie początkowo testowane było w kilku sklepach sieci w Polsce, teraz poszerzone zostało o wszystkie markety.
O autorze
1 min czytania 2019-10-23

Początkowo o akcji „Kupuję, nie marnuję” głośno zrobiło się pod koniec lutego br., kiedy to klienci Lidla zauważyli w niektórych sklepach sieci specjalną półkę z przecenionymi produktami wraz z informacją, że ich termin ważności jest krótki. 

Teraz okazało się, że sieć postanowiła realizować akcję we wszystkich swoich sklepach. 

W strefie „Kupuję, nie marnuję” sprzedawane są produkty, takie jak świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze oraz część tzw. suchych artykułów (m.in. chleby pakowane, ciasta), o krótkim terminie przydatności. Wszystkie artykuły przecenione są o 50%.

Tym razem jednak marka nie stworzyła dla takowych produktów oddzielnej półki – artykuł objęte przecenami znajdują się w miejscu ich standardowej prezentacji, lecz są specjalnie oznaczone.  

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W wybranych sklepach sieci Carrefour we Francji wprowadzona została nowa oferta, w ramach której klienci mogą zakupić przeterminowane produkty za połowę regularnej ceny. W ten sposób marka chce walczyć z marnowaniem żywności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

AmRest, spółka zarządzająca m.in. markami Starbucks i Pizza Hut w Polsce, nawiązała współpracę z Too Good To Go, by razem walczyć z marnowaniem żywności. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej AmRest uratuje niesprzedane posiłki z kawiarni Starbucks.

PS3

Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekażą je za darmo wszystkim chętnym osobom.